Användarprofil PMF / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av PMF

Mikael Persbrandt : så som jag minns det

Bättre än vad pressen skriver

29 november 2017

Har man sett Persbrandt på film och teater så har man förmodligen uppskattat vad han gjort och då vill man nog läsa denna boken. Det handlar inte bara om honom själv utan också den industri som fler än han burit sig dumt åt i och gör fortfarande. Att många tidningarna sågar boken är mer en personlig grej misstänker jag då Persbrandt inte alltid gillar journalister och hur de bär sig åt. Läs den. Bättre och enklare att fatta om nån som är född på 60-talet och försökt skapa sig ett liv och karriär, hantera stressen och begripa sig på kärlekenoch mycket enklare att fatta än Fanny och Alexander.

I Am Zlatan Ibrahimovic

Applicerbar på allas liv-läs den!

23 januari 2017

Fantastisk bok och i många fall väldigt självutlämnande. Historien skulle kunna tillämpas på nästan alla företag o inte bara inom fotbollen. Vilken värld han tar sig fram i vår allas Zlatan. Det är ju många gånger människorna kring dig som påverkar ditt liv o karriär o hur bra du mår. Inte alltid din yrkesroll. Bra uppläsare i ljudboken som har en del att lära sina kolleger o gör lyssnandet lätt om man fördrar den varianten. Lagerkranz är ju också en klippa. Läs denna boken inte för fotbollens skull utan för att få en inblick i den cyniska industri den världen blivit och hur nån som verkligen vill nåt kan bli det fast alla säger tvärtom i början.

Fenomenet GW

Inte GWs fel...

23 januari 2017

Inga nyheter här som inte redan presenterats nån annan stans. Inte direkt subjektivt skriven heller utan verkar mer spegla författarens avundsjuka(?) och stundtals negativa/ironiska syn på GWs whereabouts, hans arbete och liv eller är denna bok en önskan att tjäna en hacka på ett känt namn? GWs memoarer säger sig författaren ha läst flera gånger, man undrar varför då han inte gilllar den. Han ondgör sig också över GWs romanfigur och antihjälte Bäckström som symboliserar den late självgode polisen, en blandning av Jonny English o Robin Hoods Sheriffen i Nottingham o som har blivit en populär figur hos andra. Man kan undra med vilken rätt författaren tycker att GW ska " ta livet av Bäckström " ? Boken lämnar en bitter smak i munnen och man undrar om nu Forssberg är så begåvad,varför skriver han inte en egen roman eller gör ett eget tv program? Bokens titel antyder att Forssberg vill analysera varför GW blivit så poppis, vilket han inte alltid varit men känns avslutningsvis mer som en lång klagan o analysen lyser med sin frånvaro. Nä spara dina pengar och hoppa över denna bok. Läs istället en av GWs böcker om du inte redan gjort det.