Användarprofil Annelie / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Annelie

Att adoptera en gubbe - i huvudet på en högkänslig p...

Fångas redan i inledningen

6 maj 2020

Jag känner igen mig i planerna på att hjälpa hela världens befolkning, vilket är fullt möjligt då när huvudet svämmar över av barmhärtighet. Huvudet ska bara koka över på grund av problemlösningen först. Författaren gestaltar intryck från alla håll, detaljerade analyser, grubblerier som aldrig pausas och känslolägen. Detta ger läsaren förståelse för att energin omöjligt kan räcka på samma sätt för högkänsliga som för dem som har ett filter mot omvärlden.

Humorn och allvaret blandas och där kom visst en tår från en som uppenbarligen är högkänslig. Tack för en fin bok, rekommenderas till både dig som vill rädda världen och till dig som vill förstå dem som vill göra det!

Hej det är jag Alexander, din son

En lättsam och förklarande bok

31 oktober 2017

Jag som Npf-förälder läste boken med stor igenkänning! Alexander är en helt fantastisk personlighet. Lindas sätt att skriva gör att man får stor förståelse för Alexanders sätt att tänka och agera i olika vardagssituationer. Jag tycker att boken är perfekt för släkt och vänner som träffar barnet med diagnos. Faktaböcker kan vara svåra att ta till sig, denna bok däremot förklarar på ett sätt alla kan förstå.

Hjälp! : En röst från det förflutna

Man blir berörd

31 oktober 2017

Starka texter. Texter som för mig måste reflekteras och tas in, ingen bok som jag kunde sträckläsa på en gång. Inte för att den är dålig utan precis tvärtom, den är bra och texterna dröjer sig kvar. Anna lyckas få med så mycket av sin person. Boken rymmer mycket. Verkligen alla känslor och hur svårt det blir när man inte får, inte kan vara sig själv. Och man blir berörd!

Wally har ADHD

Personlig

8 augusti 2017

Första känslan när jag läste den för sonen är att den känns personlig. Som att den är skriven till oss. De härliga illustrationerna förstärker den känslan. Tycker att den passar fint att läsa för sonen som är 8 åldersmässigt, även om målgruppen är 3-6 år. Man får lära känna Wally och ta del av hennes känslor. Rekommenderar denna bok, Anna beskriver Wally på ett mycket positivt sätt. Barnet som själv har diagnos kan känna igen sig i Wally. Syskon får en ökad förståelse för att det kan bli "tokigt" ibland.