Användarprofil Micke K. / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Micke K.

Antal betyg: 2
Antal recensioner: 1

Äventyrsspel : bland mutanter, drakar och demoner

Nostalgitripp av Guds nåde!

1 januari 2017

Den här boken var allt den utlovade att vara. Den väckte liv i minnen från en svunnen tid som jag verkligen älskade att bli påmind om. Jag var Åventyrsspels optimala målgrupp och en av deras "storkunder" med tanke på alla pengar jag spenderade, och jag hängde i stort sett varje helg på Tradition. Denna bok var skriven just för mig. Den innehåller massor som man känner igen men tillsammans med alla detaljerade bakgrundshistorier som i stora delar var nya så blir ens ungdomsår ännu rikare och får mer substans och man inser att man verkligen var en liten del i nåt speciellt... Det var inte bara jag och mina kompisar, det var alla vi tillsammans som på våra egna sätt och företaget Äventyrsspel, butiken Tradition och människorna bakom som tillsammans formade den Svenska rollspelsvärlden och 80-talets speciella känsla. Jag rekommenderar denna bok till alla som nån gång under 80-talet ägnat sig, om bara för en minut, åt rollspel och allt det runtomkring, eller till och med bara besökt spelbutiken Tradition. Jag fullkomligt älskar den här boken!
Bokens utformning är härligt stor och innehållet dignar över av illustrationer och information. Den är inte bara bra, den är även snygg i bokhyllan eller bokbordet. Det är en bok som man gärna återkommer till och kan sitta och bläddra i lite när som. Det märks tydligt att det är en bok skapad av kärlek, av äkta fans av den värld som beskrivs. Historierna och intervjuerna vävs snyggt samman med varandra och alla illustrationer och känns autentiska i sin beskrivning av hur det var att skapa företagen och produkterna som beskrivs, både det positiva och det negativa.
Stort Tack till alla inblandade, både då och nu! Otroligt givande läsupplevelse!

Boken om ALGA

17 januari 2020