Användarprofil andapp02 / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av andapp02

Antal betyg: 5

Pediatrisk vård och specifik omvårdnad

Boken känns trots att den blivit vald till...

2 oktober 2013

Boken känns trots att den blivit vald till studielitteratur inom ämnet pediatrisk vård på sjuksköterskeprogrammet vid Uppsala universitet, ej heltäckande. Boken känns under många partier illa skrivet, där ordet "barnet" står skrivet i nästan varje mening, ibland står det till och med två gånger i varje mening, vilket gör att boken blir svår läst och man tappar lätt koncentrationen. I många av de problemområden som boken tar upp, känns inte informationen heltäckande, varpå man behöver leta fakta i annan litteratur. Dock är den bra stöd för att finna vad som skiljer barn från vuxna i vårdperspektiv.

Born to run : jakten på löpningens själ

Mycket inspirerande löparbok, som direkt får en att...

2 oktober 2013

Mycket inspirerande löparbok, som direkt får en att vilja knyta på sig skorna och ta sig ut i löparspåret. Dock bör man inte följa alla råden som boken vill förmedla. Författaren menar under flertalet tillfällen på att löparknän och benhinneproblem vid löpning kan läkas genom att ändra sitt löpsteg, till det mer naturliga löpsteget vi använder oss av utan löparskor, dock är detta löpsteg också förknippat med olika förslitningsskador vilket man lätt kan missta om man litar fullt ut på boken.

Denali / Mount McKinley

Bra utförande av en guidebok för den som redan vet...

2 oktober 2013

Bra utförande av en guidebok för den som redan vet mycket om berg och fjällmiljöer. Dock finns det med nybörjarkapitel som är samma i alla böcker i serien, där författaren redogör för risker med hög höjd och så vidare. Packningslistan är dock inte så välskriven, men det kan också bero på att alla som åker till höga berg prioriterar olika, speciellt beroende på vilket land man är ifrån och vilken bergskultur som man är van vid.

Sår

Bra och heltäckande bok som inte bara behandlar sårens...

2 oktober 2013

Bra och heltäckande bok som inte bara behandlar sårens utseende och vård utan även bakomliggande faktorer, sårens uppkomst, läkning, behandling och diverse infektioner. Allt du vill veta om sår och lite till finner du i denna bok helt enkelt.

Obstetrik och gynekologi

Heltäckande bok inom ämnet. Boken lämpade sig väl för...

2 oktober 2013