Användarprofil Oliver Möntnich / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Oliver Möntnich

Antal betyg: 8
Antal recensioner: 5

Mystiska skolan. Svarta madam

Fick dottern att börja älska att läsa

20 april 2017

Mystiska skolan har blivit min dotters (7 år) nya favoritserie. Den har rätt läskighetsnivå för henne och är så pass anpassad till hennes läsnivå att den fick henne att verkligen älska läsning. Genom att ha lagom lite text uppluckrad med illustrationer blir det ändå runt 60 sidor, vilket så klart får min dotter att känna sig stolt över att klara av så många sidor i ett svep. Bra för hennes självförtroende när det kommer till läsning.

Grejen med verb : grammatik som du aldrig har sett d...

Den här kan väl anses som en klassiker, eller?

20 april 2017

Även om jag upptäckte den först nu, så förstod jag ju snabbt att den här boken borde tillhöra grundutstyrseln för alla språkintresserade, oavsett om man är helyllesvensk eller (som jag) har någon form av invandrarbakgrund. Hade jag inte varit språknörd redan innan, så hade den här nog fått mig att bli det ;)

Mystiska skolan. Spökhunden

Perfekt serie för nybörjarläsaren

20 april 2017

Mystiska skolan har blivit min dotters (7 år) nya favoritserie. Genom att ha lagom lite text uppluckrad med illustrationer blir det ändå runt 60 sidor per bok, vilket så klart får min dotter att känna sig stolt över att klara av så många sidor i ett svep. Bra för hennes självförtroende när det kommer till läsning. Nu har hon tagit sitt vita läsborgarmärke (läst 5 böcker själv) och är på god väg till att ta det röda (10 lästa böcker) också.

Washingtondekretet

Högaktuell läsning - om än något trögstartad

20 april 2017

I och med det senaste presidentvalet i USA tycker jag att den här boken känns aktuellare än någonsin. I sin helhet är den absolut läsvärd och bör definitivt ses som en varningsklocka. Det som drar ner betyget lite enligt mitt tycke är att den verkar lite trögstartad. Det tog mig en stund att komma in i den och handlingen tar fart först en bra bit in i boken.

Grejen med substantiv och pronomen

Ett måste för alla språknördar

20 april 2017

Jag älskar språk. Därför var det nog väldigt lätt att tycka om den här boken. Den förmedlar kunskap på ett lättsamt och underhållande sätt och gav mig (som flyttade hit från Tyskland i vuxen ålder) några nya synvinklar på det svenska språket. Det är nästan synd att jag redan behärskar språket så bra som jag gör, för annars hade jag varit sugen på att gå en SFI-kurs hos Sara ;)

Super-Charlie och mormorsmysteriet

4 augusti 2014

Paganinikontraktet