Användarprofil Mikael Thor / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Mikael Thor

Antal betyg: 13
Antal recensioner: 2

Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som...

Hej magsår

26 juni 2015

Först det positiva. Han skriver bra och lättsamt samt personligt. Har en bra framtoning. Men sen börjar jag tvivla på det han skriver. Menar han allvar? Rolexklocka för en herrejösses massa pengar och sedan denna jävla yta hela tiden. Jag tröttnar ganska tidigt på hans skryt. Gillar framgångsrika människor, men detta går till överdrift så det nästan blir komiskt. Kan inte med bästa förmåga identifiera mig i hans liv och ser inga som helst anledningar att ändra mitt liv och närma sig honom och hans stil. Den tilltalar mig inte alls. Den fungerar säkert i New York och där vill jag inte bo och verka.
Han borde skriva mer allmänt om sälj och hur man ska agera i livet. Jag får bara till det till skör yta som kan brista när som helst i blödande magsår. Tappade räkningen till slut på alla fel jag personligen tyckte han gjorde. Tid,mat och framtid var något han missade grovt. Möjligt att jag inte förstod allt, blir lätt så när man blir irriterad och tappar fokus.

Mitt råd, läs boken, men plocka ut russinen om ni kan. Sista grej. Jag avskyr ordet hen. Ett ord han använder frekvent och gärna.

8 av 8 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Tänk rätt bli framgångsrik

Överskattad

5 juni 2015

Trodde mer om denna bok och jag är inte lika positiv som dom flesta andra verkar vara. Början är riktigt bra och intressant. Men sen faller det ganska snabbt och blir nästan ointressant. Inte att han har fel, men råden känns lite för "amerikanska" och hyllandet av Henry Ford blir bara tjatig. Jag skulle vilja ha mera och direkta råd och hela tiden anspela på vad andra har gjort för 100 år sedan. Jag förstår väl att principerna är närapå detsamma då som nu. Men boken eviga tjat om Ford fick mig nästan att tröttna. Nu finns det som tur är ganska många moderna författare i ämnet som i stort skriver samma sak, men mera anpassat till våran tid.

Napoleon Hill vill säkert bara väl och är säkert duktig på att se hemligheterna, men någon stor författare tycker jag knappast att han är.

0 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Illusionen om Gud