Användarprofil - / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av -

Antal betyg: 113
Antal recensioner: 14

Bokcirkeln vid världens ände

Underhållning i hög klass!

12 september 2019

Bokcirkeln vid världens ände är en feelgood med ett mysterium i fokus. Vi får främst följa Patricia, men även hennes systers ankomst och liv i Skåne. Det binds ihop på ett spännande och gripande sätt så att jag bara måste fortsätta läsa för att få reda på mer. Skybäcks karaktärer är som vanligt väluppbyggda med härliga nyanser och intressanta bakgrunder. Det är även underbart att få ta del av bokreferenser och läsglädje. Jag ger boken 4/5. Nu blir jag sugen att försöka hitta Den vita frun av Skybäck, då det är den enda boken av henne som jag inte har läst.

Grimm special edition

Välkända berättelser på kreativa och moderna sätt

12 september 2019

Här finns det självständiga prinsessor, hemsökta flaskor, uppkopplade människor, hbtq-kärlek, obduktionsdrömmar, mördande skuggor, horder med råttor och magiska flundror. Som ni märker finns allt möjligt.

Redan vid den inledande novellen får man en härlig stämning på vad som ska komma. Man kan aldrig veta vad som kommer att hända när man börjar på en ny novell. Som alltid fastnar man för vissa noveller mer än andra, men det betyder även att det finns något för alla. Jag blev lite extra förtjust i berättelsen av Ulrika Jakobson där Hans och Gretas föräldrar blir övergivna och måste försöka klara sig själva.

Trollkarlens arvinge

Mysig fantasybok!

24 maj 2019

Trollkarlens arvinge är en underhållande och spännande berättelse i en välbyggd värld full med härliga detaljer. Öhnell skriver på ett målande sätt vilket gör att den här världen verkligen kommer till liv. Det är mysigt att läsa om Stella och Jakobs upptäckter, hur skolan fungerar och hur de lär känna nya kompisar. Sedan blir det mer och mer farligt för dem och det blir svårt att sluta läsa. Kan absolut rekommendera denna!

Förbannade kärlek

Vacker!

29 maj 2018

Med ett vackert och poetiskt språk får vi ta del av två kärlekar. En djup tonårsförälskelse som påverkar hans liv 6 år senare. Sedan en kärlek som startar på en ostadig grund, en kärlek som inte får finnas, men ändå lyckas bryta sig fram. Jag läste en stor del av boken med ett leende på mina läppar, bortsett från delarna som istället fick mig att gråta.

Mord och martinis : Kändiskockens död

En härlig feelgood-deckare

28 maj 2018

Det kanske inte är den mest trovärdiga berättelsen, men det gör inget. Bella är en härlig och lite tokig person att lära känna. Att sedan följa henne medan hon löser brott - det blir både spännande och roligt.
Boken är charmig och underhållande. Passar de som vill ha något lättläst att läsa.

I huvudet på Miss Lyckad

Härlig pärla att sluka

27 maj 2018

Jag blev känslomässigt engagerad i Louises liv. Berättelsen är medryckande, underhållande och fängslande. Jag ville bara fortsätta läsa och njuta.

Brutna små regler

Underbar och charmig bok

5 maj 2018

Agnes som har rest runt i 7 år har nu köpt ett hus i Forsberga. Hon är rädd för att binda upp sig med något eller någon. Detta gör det svårt för Marcus. Han har nämligen sett en tavla som Agnes har målat och han försöker då övertala henne att ställa ut sina målningar i hans galleri. Deras starka attraktion till varandra lyser igenom redan från början, men de kämpar emot den av olika anledningar. Absolut en romancepärla som man bara vill ha mer av.

Hemligheter små

Charmig bladvändare

3 maj 2018