Användarprofil Bokdjungeln / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Bokdjungeln

Antal betyg: 164
Antal recensioner: 164

Bemötandekoden : konsten att förstå sig på människor...

Lättläst och saklig

7 november 2018

I och med mitt arbete (jobbar som arbetsmarknadshandläggare för Borlänge & Falun kommun med fokus på människor som varit ute på glid men nu vill leva ett laglydigt och drogfritt liv och komma in i sysselsättning) så läste jag denna bok. Den är bra, för den tar upp ämnen som stress och förklarar också varför vi kan känna stress och hur vi kan reagera på det. Men den ger också tips på hur man kan agera och förbereda sig på stress, samt hur man kan bemöta människor som kan upplevas otrevliga och sura. Jag tycker boken är bra och innehåller relevant information som passar både den som inte kan något alls om stress och bemötande samt den som har en del kunskaper kring ämnena. Den är lättläst och beskriver sakligt hur vi människor fungerar och hur man kan bemöta andra. En bra bok som ökar ens kunskap kring ämnet.

5 av 5 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Mitt år : det som gått och det som kommer

Vacker!

22 november 2019

Så vacker! Jag älskar färgerna och hur denna bok är upplagd. Alltså jag vill ge bort en till alla jag känner, ung som gammal. Fint att spara som minne. Jag gillar också att man får reflektera över det som varit samtidigt som man längre fram i boken får sätta upp målbilder för kommande år.
Jag kommer absolut att köpa den och ha som ge-bort-present. Jag bara älskar den!

Smartast bland mesar

För den med fågelintresse

17 maj 2020

För bara ett år sedan hade jag aldrig trott att jag skulle vilja läsa en bok om talgoxen. Men nu är vi här och jag har läst min första "fågelbok". Denna är den perfekta gåvan till den fågelintresserade! Ok, mina kunskaper är inte stora så jag har lärt mig en hel del under tiden jag läst. För någon annan kanske det mesta av informationen är grundläggande, vad vet jag. Men något tror jag man får med sig, varje sig tidigare kunskaper. Jag anser dock att man verkligen bör ha ett fåge-/djurintresse för att läsa boken och jag har väl inte nått riktigt dit än så den blir lite väl detaljerad (därav betyget). Men som sagt, för den med intresse så är nog denna bok fantastisk.

Den andra sömnen

Överraskande

4 april 2020

Detta var en speciell bok må jag säga. Jag utgick ifrån att boken skulle vara på ett sätt men blev förbryllad när så inte var fallet. Jag vill inte säga för mycket då jag inte vill "spoila" något. Men på grund av att boken överraskade mig så kunde jag inte sluta läsa. Texten är lättsam och handlingen fortskrider i ett lättsamt tempo.

Handbok för superhjältar 3 - Ensam

Lika bra som del 1 & 2

12 februari 2020

Mina bonusbarn, 7 & 9 år blev helt sålda på dessa böcker efter att vi hade läst de första två om Röda masken. De fick därför del 3 & 4 i deras julkalender, något som verkligen uppskattades. De gillar denna bok precis lika mycket som de föregående. Den är väldigt lättläst och 9åringen läste den utan problem helt själv medan jag läste högt för 7åringen (även om hon säkert också hade klarat av det själv). Jag gillar allt med boken då både bilderna och handlingen håller en väldigt hög standard.

Minuten före midnatt

Måste komma en uppföljare

8 februari 2020

Jag tycker att boken börjar väldigt bra men att den blir lite seg i mitten för att sedan ta ny fart och bli spännande igen. Men jag gillar att det är två olika fall som ska lösas samtidigt, det gör att det händer något nästan hela tiden och de går in i varandra. Då detta är en fristående fortsättning om FBI-agenten Atlee Piké så anser jag inte att man behöver läsa den första boken "Lång väg till rättvisa" innan, även om det säkert inte skadar att ha gjort det. Jag hoppas dock på en uppföljare av denna då boken avslutas med en cliffhanger.

Jakten på Bitcoin-piraten: den sanna historien om Si...

Intressant

16 januari 2020

På ett spännande men nyanserat sätt tycker jag att författaren har fått fram historien om hur Silk Road startade, men också hur det hela slutade. Jag trodde innan jag började att läsa boken att den skulle glorifiera grundaren men jag fick fel. Boken visar på en man som började med att starta en Internetsida, till att sedan tänja på gränsen till den grad att han började betala människor för mord. Den berättar också om poliser som ska infiltrera hemsidan och komma dess grundare nära, men som sedan får en lite för nära relation, för att vara i tjänst.
Jag tyckte boken var väldigt intressant och jag fick lära mig otroligt mycket om bland annat hur enkelt det är att köpa droger på nätet men också om Bitcoin.

Loves superbesvärliga bajskorv som inte vill komma ut

Ledde till fniss

15 januari 2020

En rolig bok som tar upp ett viktigt ämne. Boken förklarar på ett tydligt sätt vad som händer i kroppen vid en förstoppning, och ger samtidigt råd på hur man kan göra för att hjälpa till att påverka magen. 7 åring fnissade till medan vi läste och det tror jag 3-6åringar också skulle göra. Jag älskade bilderna och tyckte också att boken var väldigt informativ.

Våga leda med hjärtat

Utvecklande bok

21 november 2019

En väldigt utvecklande bok! Jag älskar att man först får läsa om olika "case" och sedan ges möjlighet att träna sig själv i de olika delarna. I mitt arbete jobbar vi med deltagare utifrån samma plattform som boken, att det bara är en själv som kan ändra sitt liv. Utifrån våra handlingar och tankesätt kan vi lyckas och jag tycker att författarinnan förmedlar detta på ett klokt och ödmjukt sätt. Vi kan alla behöva reflektera över situationer och hur vårt liv ser ut ibland och det tycker jag boken verkligen hjälper till med!