Användarprofil Amanda M / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Amanda M

I en annan del av Bromma

I en annan del av Bromma

7 april 2010

Martina Haag har gjort det igen, skrivit en helt fantastiskt underhållande bok alltså. I en annan del av Bromma är den fristående fortsättningen på Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra), och jag tycker den håller precis samma klass. Humorn och ironin i boken är helt outstanding och jag kan inte hjälpa att jag skrattar högt flera ggr. Den som har gillat Martinas tidigare böcker kommer inte att bli besviken, detta är absolut en läsvärd bok för den som vill ha sig ett gott skratt.

Bläckdöd

Bläckdöd

7 april 2010

När jag först började läsa Bläckdöd var det väldigt svårt att hänga med i vem som var vem, med tanke på att det var 2-3 år sedan jag läste bok två, Bläckmagi.
Det finns en lista i början av Bläckdöd med en kort beskrivning av de mest betydande personerna i boken men det blir bara irriterande att hela tiden sitta och gå tillbaka till den sidan.
Men efter ett par kapitel så hängde jag med i svängarna igen. Bläckdöd känns kanske liiiite för lång. Det är ganska ofta jag tycker att det inte händer någonting, jag kommer inte framåt i berättelsen helt enkelt. Men när det väl händer saker så händer det massor. Bläcktrilogin är riktigt bra böcker som innehåller allt en riktigt bra fantasy-berättelse ska innehålla enligt mig. Det är absolut läsvärda böcker och jag tycker att alla borde ge dom en chans.

Bibliotekskatten Dewey : en småstadskatt som älskade...

Bibliotekskatten Dewey

7 april 2010

När jag läser verkliga berättelser om djur blir jag berörd, detta gäller också Bibliotekskatten Dewey. Mycket av det som står i boken kan jag som kattägare relatera till, men man behöver verkligen inte vara kattägare för att uppskatta boken, däremot så tror jag att man måste ha en förkärlek för djur. En härlig bok som jag verkligen kan rekommendera! (Även om Marley och jag är något snäpp bättre...)

Ett nytt liv på köpet

En ruskigt bra ungdomsbok

7 april 2010

Ett nytt liv på köpet är en riktigt, riktigt bra ungdomsbok. Jag sitter som klistrad redan från början och kunde knappt lägga boken ifrån mig. MEN, när jag hade läst en bit började jag störa mig otroligt mycket på huvudpersonen Sanna. Jag vill inte förstöra för någon genom att säga vad som händer mot slutet, men det kom inte som någon överraskning precis (det var lite "ja, men du får faktiskt skylla dig själv"). Trots en jobbig huvudkaraktär så är detta en bok jag rekommenderar starkt.