Användarprofil Sofie / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Sofie

Antal betyg: 16
Antal recensioner: 7

Andras döttrar

Urusel.

2 juni 2018

Denna bok var usel, för att vara snäll. Sämsta bok jag läst på år och dagar. Rörig, seg, konstigt språkbruk, ibland ofattbart, meningarna är osammanhängande, vet inte om det beror på dålig författare eller ännu sämre översättare. Den första femtedelen var läsbar, riktigt dålig, men ändå så man hade hopp om att boken skulle bli bättre. Men boken blir bara sämre och sämre för varje kapitel. Bland den sämsta boken jag har läst.

Ett litet liv

Obeskrivlig läsupplevelse

17 juli 2019

Kan inte minnas senaste gången en bok berörde mig så starkt som "Ett litet liv" gjorde. Denna bok är fantastisk, otroligt hemsk, vidrig, vacker, helt underbar. Även efter att ha läst ut den tänker jag på karaktärerna, av någon anledning får författaren läsaren att verkligen bry sig om dem. Stundtals värkte det i hjärtat när jag läste boken, och jag fick ibland lägga den ifrån mig för att andas och ta in det omänskliga huvudkaraktären utsätts för, både från andra,men också från sig själv.
Men sedan blir jag varm i hjärtat när man ser hur älskad han är, och den kärleken ensam rör en till tårar. Men det finns fler tårdrypande avsnitt, allt från chockerande, omänskliga och tragiska till kärleksfulla, hoppfulla och lär oss att familjen vi väljer kan rädda liv, och den är nödvändigtvis inte samma familj vi föddes in till.
Med det sagt: läs den. Du kommer inte att ångra dig.

En shopaholics bekännelser

Så jävla bra

2 juni 2018

FANTASTISK BOK! BÄSTA BOKEN JAG HAR LÄST!!!!!!!!!! HON SOM SKRIVIT DENNA FÖRTJÄNAR NOBELPRISET I LITTERATUR!!!!!!!! GUD VAD BRA DEN ÄR!!!!!!! HITTAR INTE ORD!!!!!!!!!!!!!!! SHIT VAD BRA!!!!!!!!!!! BÄSTA BOKEN SOM NÅGONSIN SKRIVITS!!!!!

Skoja bara. Denna bok är allt som står ovanför. Fast motsatsen. Blä,usel, sämre, SÄMST!! SOPHIE KINSELLA SUGER MANLIGT KÖNSORGAN.

When I Was Invisible

Dorothy Koomson levererar som vanligt!

11 april 2017

Dorothy Koomson är en av mina absoluta favoritförfattare, och har aldrig läst något av henne som jag inte tyckt om. Denna bok är gripande, spännande, one of a kind, så som hennes berättelser alltid är. Den hoppar lite i tiden, så man måste vara lite på alerten. Men det är verkligen en bok som jag varmt rekommenderar om man är ett fan av denna sorts genre eller författaren överlag. En riktig femma, helt enkelt.

The Science of Evil

Hemsk bok

30 januari 2017

Denna bok framställer människor med borderline, därmed mig själv, som monster. Författaren har noll insikt i hur det är att leva med denna diagnos, men är tydlig med att man är en sämre människa om man har den. Han förstår inte att alla är olika. Min borderline är inte som din, om någon som lider av samma personlighetsstörning, läser det här. Han har helt fel i många aspekter. Bland annat när han går på om avsaknaden av empati från personens roll. I många fall är det tvärtom. Jag har gått i DBT, och där fanns många som påverkades starkt när andra människor far illa, starkare än vad en "normal" person gör. Jag saknar inte heller empati.
Jag rekommenderar INTE denna bok till NÅGON då författaren är ute på obehagligt hal is. Och människor med borderline bör verkligen inte läsa denna bok. Risken finns att man känner sig tusen gånger vidrigare, elakare och mer usel än vad man redan gör efteråt.
Författaren bör skämmas.

1 av 3 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Bröllopsnatten

Som förväntat

14 juli 2018

Denna bok är skriven av Sophie Kinsella, och därför förväntar man sig knappast ett mästerverk. Denna bok levde upp till mina låga förväntningar: tråkig, dålig, seg, skrytsam, äcklig, vidrig, korkad. Författaren suger, likaså boken. Tyckte den var så usel att jag käkade upp den, bara för att kunna skita ut den, så den är i sitt rätta element: bajsform. SK är en USEL USEL USEL författare, hatar hen, hen är en riktigt vidrig författare. Hatar denna bok lika mycket som jag hatar författaren. Denna bok gillas endast av ytliga idioter som tycker att det viktigaste i världen är att bli påsatt i skithålet av män för att känna sig bekräftade. Fy fan.

Livet kan börja

"Livet kan börja"

2 juni 2018