Användarprofil Eva Ulla Linnéa Albertsdotter Enblom / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Eva Ulla Linnéa Albertsdotter Enblom

Antal betyg: 5

Algblomning

Bra deckare och bra SF!

28 augusti 2018

Jag gillade boken, framför allt därför att avvägningen mellan deckare och SF-roman funkar så väl. Deckarintrigen är intressant, och den framtida, dystopiska miljön är väsentlig för handlingen. Och trots det dystopiska inslaget är romanen ändå optimistisk, med en tilltro till människans överlevnads- och anpassningsförmåga som verkar fullt realistisk.

Fantastiska fakta om djur

Mycket man inte visste

27 april 2018

Roligt berättad och tecknad information; många okända fakta. Här finns mycket att lära för både barn och vuxna, framställt på ett glatt och lättsamt sätt.

Karne : Skriet från häxberget

En stark och dramatisk berättelse!

21 augusti 2017

För att börja med det enda negativa: boken verkar tyvärr rätt dåligt korrläst. Jag hoppas att författaren inte behövde betala något för korrläsningen ... Men, berättelsen är så stark, gripande och dramatisk att bristande korrläsning faktiskt inte lyckas störa den! Den är väl underbyggd historiskt sett, och den gör ett djupt intryck på läsaren (i varje fall på mig). Personerna är mycket trovärdiga, så även miljöerna. Skräckfyllda situationer och scener beskrivs med stark inlevelse och är mycket övertygande; man riktigt befinner sig på plats! Och - missa inte slutet! Det är fantastiskt bra!

Protecting cheesyfee

Merlin's latest mission

16 september 2016

A wonderful story of magic, adventure and romance - with a high relevance to our time. What would Merlin do if he woke up today? Of course he would be greatly concerned for the environment. (Once he got his bearings after being out of it for centuries - don't worry, this book covers that part too!) This is the story of what he will do about it. Rhuddem Gwelin knows her Merlin well, all aspects of him. Her novel is a colourful weft, drawing on many legends, all well researched and seamlessly combined into a coherent background for this truly enchanting tale.