Användarprofil Emma / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Emma

Antal betyg: 2
Antal recensioner: 2

Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden

Perfekt semesterbok

21 augusti 2017

Boken är skriven så att man ska kunna läsa den utan att ha läst den första delen. Detta genom att den repeterar och berättar lite vad som hände i första boken. Jag rekommenderar ändå att man läser böckerna i rätt ordning, annars får man verkligen inte med sig rätta känslan. Att den andra boken var skriven på detta sätt gillade jag inte. Jag läste böckerna direkt efter varandra och då kändes upprepningarna väldigt tjatiga. I det stora hela var dock andra delen lika bra som den första.

Min recension på första delen:

Jag letade böcker till en solsemester och kom över den här serien. Böckerna var helt perfekta för ändamålet. Lagom lättlästa och det hände lagom mycket. Särskilda händelser är inte skrivna på ett sådant sätt att man måste läsa igenom flera kapitel för att få reda på hur det går innan man kan lägga undan boken. Det är en fördel när man vill göra annat på semestern än att bara läsa. Fängslande böcker men som man ändå kan lägga ifrån sig utan att tappa bort sig i handlingen. Rekommenderar den till alla som behöver en lättsam bok för avkoppling och för de som vill få inspiration till att baka bröd.

Det lilla bageriet på strandpromenaden

Perfekt semesterbok

21 augusti 2017