Användarprofil Alcides Anibal Granado Bazaes / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Alcides Anibal Granado Bazaes

Notläsning för gitarr

Ett måste i bokhyllan

3 december 2015

Jag tycket författaren och musikern lyckas otrolig bra med den här boken, den förklarar sträng för sträng och man börjar läsa noter direkt med hans enkla metod. Tycker ändå att den är lite mer avancerad, går direkt till lite svåra tekniker men som är mycket givande om man har tålamod. Jag rekommenderar verkligen den här boken för alla som vill börja med gitarr notläsning från början. Man blir riktig bra på notläsning efter bara några veckor om man verkligen satsar på det.

Praktisk Harmonilära och Ackordspel (innehåller fakt...

Musikteori bok i allra bästa klass

3 december 2015

Grundlig och mer avancerad musikteori bok både för nybörjare, medel och avancerade elever. Använder den konstant hemma vid mina självstudier och som teori/övningsbok med min privat musiklärare. En otrolig bra bok som beskriver noggrant grammatiken inom musikteori och med det förklarar den på ett mycket enkelt sätt det mest svåra inom teorin. Mycket givande bok, min bibel !

Classical Guitar Making: A Modern Approach to Tradit...

Lovande bok vid min första gitarr konstruktion

3 december 2015

Många och bra bilder som går lätt att följa samt en väldig bra beskrivning om hur man går till väga för att bygga sin egen gitarr. Många bra tips och detaljerad lista över olika verktyg man behöver på sin verkstad. Bogdanovich har verkligen öga för detaljerna och är mycket ordningsam i sin verkstad. Boken är tungt och kraftig som en bra bok ska vara.

Solo Guitar Playing 1

Mycket Pedagogiskt

3 december 2015

En otrolig pedagogisk bok som jag har användning både hemma och med min privata klassiska gitarr lärare som använde den själv vid sina studier vid Musikhögskolan. Många övningar både för fingerspel och notläsning samt några mycket givande studier. Nackdelen är typsnitt/teckensnitt som man har använt i den, den gör det mycket svårt att läsa, speciellt vid stora bokstäver (rubriker/underrubriker), det är mycket skillnad från första upplagan, där var teckensnittet mycket bra.