Användarprofil Linnéa / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av Linnéa

Tiggaren

Realistisk bladvändare

7 april 2018

Denna boken har varit så förbannat spännande, av flera olika anledningar. Att få läsa både ur de ondas och godas perspektiv (på ett väldigt realistiskt sätt) och få uppleva en handling som jag lätt skulle kunna se framför mig filmatiseras, är en riktig nagelbitare. Jag har inte läst de tidigare böckerna i serien men hängde ändå med rätt bra. Mycket bra skriven med lagom mycket miljö- och personbeskrivningar samt "plot twists". Om den här bokserien filmatiseras hoppas jag verkligen att även del fem får följa med så att jag får se detta med egna ögon någon dag!!! TACK för en ruskigt bra bok!

Champion

Bästa bokserien jag läst

11 mars 2017

Jag vet inte ens hur jag ska beskriva den här boktrilogin. Det är helt enkelt dem bästa böckerna jag någonsin har läst. Har gråtit, skrattat och blivit så fäst vid både handlingen och karaktärerna att det känns otroligt snopet nu när jag har läst klart. Rekommenderar verkligen dessa böcker eftersom att de är oförutsägbara, spännande och jäkligt bra. Kommer för alltid minnas Day och June.

Legend

Bland det bästa jag läst

6 mars 2017

De senaste veckorna har jag läst alla tre böckerna i Legend-trilogin och kan bara säga wow. Sådan otroligt gripande handling, oförutsägbara händelser och spännande karaktärer. Älskar böckerna och ser mycket fram emot filmatiseringen. Om du är mellan 12-25 år och älskar dystopiska böcker kommer du fastna för denna bok.

Den unga eliten

Uppslukande & spännande

6 mars 2017

Den unga eliten resulterade i en enda lång lässtund för mig på grund av hur spännande och bra skriven den var. Jag är 18 år och boken passar mig perfekt men jag kan även tänka mig att den är passande för ungdomar mellan 12 till 20 år. Lika läsvärd som Legend-trilogin. Det enda som är kontroversiellt i mina ögon är att slutet inte riktigt är ett typiskt Hollywood-slut utan väldigt djärvt. Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om det så du bör avgöra själv genom att läsa boken.