Användarprofil jonssonsbookworld.blogg.se / Betyg & recensioner

Betyg & recensioner av jonssonsbookworld.blogg.se

Antal betyg: 20
Antal recensioner: 19

Störst av allt

Recension av jonssonsbookworld.blogg.se

18 juni 2017

Vilken fruktansvärd men också fantastisk bok. Allt i historien är väldigt aktuellt och Malin skriver närgånget och äkta, med person- och miljöbeskrivningar som liknar väldigt mycket verkligheten. Det tar mig en stund att komma in i historien men när jag väl gör det dras jag in i spänningen och både fruktan och längtan efter att få veta vad som ska hända Maja. När jag inte läser boken tänker jag på den och när jag läser boken kan jag inte sluta bläddra. Som så många andra säkert redan sagt - ja, den har allt! Och i en miljö som allmänheten inte ofta får veta av, hur det verkligen är. Hur en rättegång går till, hur det känns att sitta häktad och känslan av att vänta på sin dom. En bok väl värd sina topprecensioner.

Magin vaknar

Recension av jonssonsbookworld.blogg.se

20 februari 2018

Magin vaknar är en självklar slukar-bok. Den är snabbläst, lättläst och väldigt spännande, tack vare att vi dras med rakt in i äventyret redan på första sidan....läs mer i bloggen.

Ärren vi bär

4/5 Ärren vi bär - Caroline Engvall

20 maj 2017

En fruktansvärd historia men så viktig att få läsa. Det är så svårt att tänka sig att sådan här brottslighet verkligen sker på riktigt och jag är glad att Caroline tar upp ämnet och gör en kriminalroman av det. Jag hade själv inte koll på att det sker i så stor utsträckning med en sådan organiserad kriminalitet, men nu har jag fått upp ögonen för det och då kan jag åtminstone anmäla om jag skulle råka se något tecken på att någon är utsatt. Vad gäller själva berättelsen i fråga hade jag svårt för att få mig en ordentlig bild av huvudkaraktärerna, jag fastnade inte riktigt för dem och fick ingen tydlig bild av vilka de var som personer. Med det sagt så tycker jag att det är en riktigt bra och fängslande bok, det är nästan så en mår illa under tiden en läser. Dessutom är det första boken i en triologi, jag kan inte ens tänka mig vad som väntar i fortsättningen av historien...

Vattnet drar

4/5 Vattnet drar - Madeleine Bäck

15 maj 2017

Innan jag började läsa den här boken hade jag inte ens läst på baksidan, jag köpte hem den för att jag sett den cirkulera mycket i bokkretsar och eftersom jag är en sucker för allt övernaturligt och läskigt hade jag en känsla av att det skulle vara en bok för mig. Det var helt rätt den känslan kan jag säga! Vattnet drar är något helt nytt från vad jag har läst tidigare och jag gillar det. Det är någonting otroligt spännande och mystiskt över naturens krafter, vilket på ett sätt spelar en stor roll i handlingen. Vi får följa flera olika karaktärer och jag gillar ändå att jag får lite deckar-känsla över det hela, när journalisterna inte bara jagar en bra story, utan också sanningen om vad som egentligen sker i Hofors. Det är väl tur som attan att det är en trilogi, annars hade jag nog gått upp i taket. Nu måste jag ha uppföljaren!

Liten handbok i konsten att bli lesbisk

Suverän!

14 maj 2018

Ja, var början man? Den här boken är fylld av så mycket att det är svårt att beskriva den kort och gott på ett bra sätt!
Recension på bloggen!

Hon som vakar

Recension av jonssonsbookworld.blogg.se

18 februari 2018

Jag rycks väldigt snabbt med i handlingen och blir intresserad av att veta mer om Elena och hennes liv. Det ligger hela tiden en spänning i luften medan dagarna går och hon iakttar familjen Storm mer och mer och försöker pussla ihop hur deras liv och handlingar hänger ihop. Precis som i Carolines förra bok De försvunna blir jag lurad när jag tror mig veta hur det hänger ihop och blir lika överraskad än en gång när trådarna knyts samman. Känslor och relationer är väldigt fint och skickligt beskrivna, det gör att jag blir väldigt berörd av allt som har hänt när boken väl börjar lida mot sitt slut. Riktigt bra!

Om sanningen ska fram

jonssonsbookworld.blogg.se

11 december 2017

Om sanningen ska fram är en väldigt mysig, härlig och väldigt ärlig historia som har en bra blandning av alla känslor. Jag hade lite svårt i början med att hålla reda på vem som var vem av tjejerna men det var det enda och sen gick det bra och boken flöt på galant och jag ville inte släppa den. Den innehåller känslor och händelser som dels jag men också dem flesta andra kan relatera till och det gör berättelsen väldigt fin med stor igenkänningsfaktor. Lästips till alla, framförallt nu runt juletid!

Snapshot av evigheten

Snapshot av evigheten - Clas G Johnson

18 oktober 2017

Det första som jag fastnade för var det fantastiskt vackra språket, varje ord känns så noga utvalt och varje känsla, händelse och tanke är väldigt fint beskrivet. Vissa meningar är nästan som musik för mina öron. Jag tror att jag fastnade lite extra för just den här boken eftersom jag själv är mitt uppe i min egna kärlekshistoria, som inte är en dans på rosor. Jag kunde känna igen mig mycket i boken, både det tunga men också det underbart ljuvliga. Historien innehåller alla dem djupaste känslorna, det är så vackert men också så hjärtskärande. Både glädje och hopp men också sorg och hopplöshet. Det var helt rätt tillfälle för mig att läsa den, tror att den läkte mig på ett sätt och jag fick lite insikt i mig själv. Jag rekommenderar er alla - läs den bara.

Sjuka själar

Recension av jonssonsbookworld.blogg.se

25 juni 2017

Sjuka själar är en bok med kvalité, det är ett bra personregister och en så märklig historia att det inte går att undvika att bli nyfiken och fortsätta läsa. Trots att jag hela tiden tror mig ha en aning om vem som ligger bakom försvinnanden blir jag om och om igen chockad över vad som kommer fram varefter bokens gång. Som jag sagt tidigare är skräck min favoritgenre i allt, därför blir jag väldigt exalterad över denna vrickade, sjuka historia. Har sträckläst den under dagen och stundtals när det var mörkt och regnade ute kunde jag inte undgå att känna en kuslig känsla i kroppen. Skrämmande bra!