Du är här: Start / Betyg & recensioner / Handbok i inredning och styling

Handbok i inredning och styling (Inbunden)

Kundbetyg 5

(68 röster)

Den här är ju bara så bra!

Eila Väisänen, 20 september 2019

Äntligen en vettig och inspirerande inredningsbok. Proffsig vägledning i hur jag kan inreda med vägledning av Frida, med det jag har och hur jag kan gå vidare/bygga på och komplettera med nytt. Rekommenderas varmt!

Lärorik, faktaspäckad men även personligt skriven

Anna Sofi Borin, 23 augusti 2019

Detta är en handbok i ordets rätta bemärkelse. Frida guidar oss handfast och ödmjukt genom olika inredningsprojekt och här finns saker att lära för både yrkesverksamma och privatpersoner med inredningsintresse.

Superduperbok

Karin T, 16 juni 2019

Bästa boken om inredning på riktigt länge. Verkligen hands-on med exakta mått, bilder, ritningar om hur man ska tänka. Om man är helt borta på inredning men vill lära sig ska man ha denna bok. Även om man bra på inredning ska man ha denna bok, för man kommer lära sig ännu mer. Allt från färg, styling, belysning och mycket mer. Tycker speciellt om sidorna med de olika tidsepokerna och hur hus såg ut förr och man ska ha det i beräkning när man renoverar eller inreder... som sagt; Hands-on

Tidlöst tips!

Anna Sofia, 9 juni 2019

Äntligen! I mars flyttade jag in i en 1,5:a. I samma veva köpte jag även Ramstedts bok - som visat sig vara en fantastisk följeslagare. Hur högt ska jag hänga tavlorna? Hur får jag balans i bokhyllan? Oavsett boendets storlek, din ambitionsnivå eller projektets budget hittar du råd. Här bjuds det på inredningsvärldens hemligheter, hållbara lösningar och pedagogiska förklaringar. Ett uppslagsverk som kommer att följa generation till generation. Tidlösa tips! Rekommenderas varmt.

Full av handfast och praktiskt information!

Cecilia, 5 juni 2019

En handbok är just vad det är! Fantastiskt användbar och innehåller både praktiskt och handfast information angående det mesta som rör inredning. Boken är verkligen en stor hjälp när man planerar sin inredning, då den ger mängder av tips och råd både på områden som jag grubblat på hur jag ska få till i hemmet och på områden som jag inte ens hade tänkt på!

Ultimat "go-to-guide" för inredningsintresserade

MJW, 4 juni 2019

En ultimat "go-to-guide" för den inredningsintresserade som ger så väl inspiration som viktig baskunskaper, tips och konkreta verktyg. Värdefull för såväl novis som expert, och oberoende av inredningsstil och smak.

Med ett pedagogiskt och målande språk samt välillustrerade exempel dekrypteras inredningsexperternas knep och ger läsaren mod och lust att göra om och göra rätt i jakten på den fulländade röda tråden och perfekta helheten i hemmet. Även om inte allt är nyheter så ger boken många "aha moments", särskilt genom just illustrationerna och sammanfattningarna.

Trots sin enkelhet och minimalistiska stil lämnar inte "Handbok i inredning och styling" något mer att önska. Kan starkt rekommendera denna bok för inspirerande och givande läsning samt som uppslagsverk. Efter att man bläddrat lite i boken kan man knappt vänta att få ta tag i nästa projekt.

Ännu ett plus är att när boken inte används som inredning... Läs hela recensionen

Perfekt bok att ta fram när man stöter på problem

Sandra, 4 juni 2019

Tydlig och förklarande bok jag kommer att ta fram när jag inte riktigt får till det. Gillar också Fridas filosofi om att hem är något som ska inredas efter hur man är som människa och vad som är viktigt för ens behov. Perfekt att läsa de första baskapitlen, sen kan man hoppa lite fram och tillbaka för att läsa om sådant man undrar över. Boken är även en bra present till någon som är kunnig inom andra kreativa områden!

En bok för alla!

Anne-Lee A, 4 juni 2019

Underbar och nytänkande bok! Till och med jag har en chans att få ett mysigt hem, med idéer och tankar som ingen annan beskrivit så bra och enkelt förr, så att jag oxå förstår. Denna bok passar de allra flesta och är en fin present utan att vara en förolämpning till den man ger den till. Jag gillar den jättemycket och följer även hennes blogg som också är jättebra och fylld med tips och annat matnyttigt.

För både proffs och noviser.

Monnah, 3 juni 2019

Jag har bläddrat igenom min svärmors heminredningstidningar under närmare 25 år. Jag är mycket intresserad av att ha ett hemtrevligt och ombonat hem och har under mitt vuxna liv samlat på mig av de teoretiska orsakerna till hur detta kan uppnås. Detta är önskeboken för alla oss som önskar att vi hade stenkoll, men jag kan tänka mig att detta också är en blivande klassiker för alla i inredningsbranschen.