Användarprofil Britt-Marie "Bim" Kullin / Bims Blogg / Betyg & recensioner / Se mig falla

Recension av Britt-Marie "Bim" Kullin / Bims Blogg (Farsta / Stockholm)

Se mig falla
E-bok (EBook)

Betyg: 4,5 av 5.

6 maj 2019

Jag har läst det mesta som författaren Mons Kallentoft har skrivit. Dom tolv böckerna om Malin Fors som han har skrivit ensam. Och dom fem böckerna om Zack Herry som han har skrivit tillsammans med Markus Lutteman och Anna Karolina. Här är en länk till min recension av den senaste boken om Malin Fors, Himmelskriket. Och här är en länk till min recension av den senaste boken om Zack Herry, Falco. Finns även länkar där till mina recensioner av alla dom tidigare böckerna.

Den här boken, Se mig falla, är en helt fristående bok, och har inget samröre med författarens tidigare böcker.

Så här står det om boken hos bokförlaget: ""Se mig falla" är berättelsen om en fars desperata sökande efter sin älskade dotter. En tät och febrig skildring av det mörker som döljer sig under semesterparadisets glittrande yta. Tre år har gått sedan Tim Blancks sextonåriga dotter försvann under en resa till Mallorca. Han har lovat henne att aldrig sluta leta, ett löfte som slitit sönder hans äktenskap och fått honom att bosätta sig i Palma, där han försörjer sig som privatdetektiv. När han får i uppdrag att utreda en misstänkt otrohetsaffär dras han oväntat in en värld av korruption och skoningslös girighet. Och i begärens dunkla vrår tycker han sig plötsligt ana sin dotters skugga. Med fara för livet kastar han sig in i jakten på sanningen om vad som hänt henne."

Man känner igen Mons Kallentofts sätt att skriva även i den här boken. Och jag tycker ju verkligen om hans skrivsätt. Boken är välskriven, spännande, berörande, intensiv, och den skildrar både dom bra och dom dåliga sidorna hos Mallorca. Författaren bor ju på Mallorca nu, och det märks att han väl känner till ön.

Rekommenderar absolut boken.