Recension av Samuel L

Genetic Entropy
Häftad (Trade Paper)
1 recension

Mycket avslöjande om "evolutionmekanismerna"

13 juli 2020

Detta är en av de enskilt absolut intressantaste böcker jag läst inom området biologi samt skapelse/evolution.

Boken avslöjar mycket tydligt hur de föreslagna evolutionära mekanismerna; slumpmässiga mutationer och naturligt urval, för det första faktiskt är konserverande processer, genom att de selekterar bort det som är allt för avvikande, men för det andra faktiskt inte klarar av att rensa bort alla svagt negativa mutationer som ständigt ansamlas i vårt DNA.

Det stora problemet, som man länge bortsett ifrån, är att DNA ju inte först vidare som enskilda gener, utan som kompletta individar, som alltså blir genpaket. Detta i kombination med att mängden svagt nedbrytande mutationer är så stor, flera 100 st per individ och generation enligt vissa siffror. kDet naturliga urvalet verkar ju bara på individnivå, och kan då inte välja ut enskilda förmodat positiva mutationer utan att samtidigt bli tvungen att få med sig en stor mängd svagt nedbrytande mutationer. Detta leder obönhörligt till ett snabbt ansamlande av nedbrytande mutationer som det naturliga urvalet inte ens har möjlighet att rensa bort. Resultatet ser vi i form av cancer och andra mutationsdrivna sjukdomar.

Allt detta är en skrämmande tydlig verklighet som visar att de påstådda evolutionsmekanismerna verkligen inte driver på någon utveckling, utan tvårtom avveckling, som de inte ens klarar av att bromsa upp.

John C Sanford är ju mycket meriterad, som emeritus Cornell-professor, genforskare och uppfinnare av genkanonen. Hans långa praktiska erfarenhet från området borgar för att innehållet är högst verklighetsförankrat.

Boken är lättläst och inte så lång. Kan utan vidare läsas av gymnasister med goda engelskakunskaper.

Läs och låt din världsbild utmanas!