Användarprofil Lina Elise Reinhold Sörensen / Betyg & recensioner / Diagnos kortisolsvikt : sjutton berättelser om kortisonberoende

Recension av Lina Elise Reinhold Sörensen

Bra bok, för os patienter, med Addison

12 maj 2015

Den gir en insikt i va andra patienter med Addison har varit igennom, innan dom fick deras diagnos og livet efteråt. Man läser ochså att vi Addisoner lever med mangå av dom samme problemstälningar, men också att vi er olika, inte bara för att man äntigen er primär eller sekundär, men också hur vi reagerer på situationer. Till eksempel jag er primär Addison och jag kommer alldrig tillbaka på arbetsmarknadet, för jag kan inte jobba mer, jag har det svärt fortfarande hemma, för at passa mine barn, som er småa, så därför ansöka jag nu till förtidspension. Det var faktisk en av grundarna till att jag köpte boken, för jag ville gärna veta om andras uplevelser som Addison patiemt och livet efter diagnos. Man kan känner sig väldigt ensam, även om man har familj, men dom förstår ju ingenting om hur vi mår på dagligbasis, så det var jätte gott att äntligen inte känner sig så ensam, med mina tanker, för nu vet jag, att vi alla har dom.

Så därför som avslutning, vill jag bara säger. Bra ide och tack till alla dom, som har varit med i boken, för att giva oss andra en liten bit av eras erfarenheter, med att leva med Addison och eras erfarenheter med at kämpa mot vårdpersonal, sjukhuspersonal o alla dom som i äntligen skulle veta hur dom skall föra när dom får in en patient med Addison, det kräver inte så mycket, läs på kortet eller armbandet, och börja behandling inte så mycket mer än det, men som många har skrevet er det tyvärr inte alltid det som vänter, når man kommer in på akutten och det e inte bra, för det kan og vill säkert koster liv om inte där kommer flera klara rettninglinier på området. Hoppas på att denna boken, kan hjälper det lite på väg.
Absolut en jätte bra bok och jag ville rekommendera den till alla och det har jeg faktisk redan gjort.