Du är här: Start / Betyg & recensioner / Är det någon där?

Är det någon där? (Inbunden)

(9 röster)

Inte en av hennes bättre...

Mackan, 22 september 2007

Lite grand får jag en känsla av att förläggaren har legat på Marian och sagt "skriv, skriv, skriv... skriv en Marian Keyes-bok" för jag tycker det känns lite trött emellanåt. Visst, det finns en hel del roliga situationer och igenkänningskomik, och det finns sorg. Men det är något som fattas för att det ska bli full pott. Ibland känns det lite som att tråden är tappad. Jag har läst samtliga böcker och jag tycker tyvärr att det är en trend som håller i sig, böckerna blir mer och mer utfyllda och saknar den där riktigta gapskrattskomiken som Keyes ofta är så bra på. Slutet är helskönt, dock - här känner man igen Marian Keyes till 100%. Jag tror att man skulle vinna på att läsa hennes böcker på engelska, jag kommer ofta på mig själv med att översätta vissa "sägningar" i Marians böcker tillbaka till engelska. Det är inte lätt att översätta humor, och en del saker tappas i översättningen. Inte heller översättningen känns helt hundra, men absolut inte dålig.

Helt fantastisk!!

C, 12 september 2007

Jag har försökt mig på Marian Keyes tidigare men ofta tröttnat efter några sidor men den här boken gjorde inte mig besviken. Den är underbar!! Jag brukar inte bli så påverkad av en bok men den här var som en känslomässig berg-o-dalbana (på ett positivt sätt!) Ena stunden kiknade jag av skratt, nästa rann tårarna. Boken innehåller många roliga personligheter, är skriven med ett lättsamt språk men är ändå så enormt gripande. Läs den! (men var beredd på att du inte kan lägga den ifrån dig när du väl har börjat)

Marian Keyes! behöver jag säga mer?

Erica, 11 september 2007

Den sorgligaste av hennes böcker men med hennes humor och sättet hon skriver på skrattar man mellan tårarna. Önskar inte vi alla att vi kunde skriva som hon?

Keyes sämsta

Deafening, 31 augusti 2007

Är normalt ett stort fan av Marian Keyes och hennes böcker, men detta var ingen höjdare. Boken är seg och upprepande. Några roliga bikaraktärer men huvudkaraktären engagerar mig inte.

Kanonbra, klart i klass med hennes tidigare böcker

josefin, 10 augusti 2007

Även denna bok handlar om en av systrarna i familjen Walsh - Anna. Boken är jättebra, fylld av känslor, lite knepig att förstå på sina ställen i början men allt klarnar längre fram. Jättebra bok!

JA!

AOD, 8 augusti 2007

Helt underbar bok :)

Nja...

Lill, 18 juli 2007

Det var frustrerande att inte få veta vad som hänt, men när man väl fick veta det var liksom spänningen över. Nä, denna bok var inget för mej.

Hennes bästa hittills.

Moa, 21 maj 2007

Riktigt riktigt jättebra!! Helt klart Marian Keyes bästa bok hittills! Jag grät så tårarna rann och skrattade så tårarna rann. Läs den!

Skratt och gråt i härlig blandning!

Elizabeth, 26 april 2007

Marian Keyes är verkligen tillbaka. I en härlig blandning av sorg, skratt, ångest och många andra känslor får vi följa Anna under ett ganska jobbigt och turbulent år. Även om man inte kommer från Irland eller bor i New York så känner man igen sig i många av de situationer som Anna befinner sig - eller hamnar i! Handlingen är djupt tragisk bitvis men med en träffsäker beskrivning av de många känslor Anna upplever lockas man ändå till skratt. Hur hon lyckas få till det är kanske det som gör det här till en av Marian Keyes absolut bästa böcker.