Du är här: Start / Betyg & recensioner / Paradiset ligger under mammas fötter

Paradiset ligger under mammas fötter (Inbunden)

(11 röster)

Både unik och gripande bok

Bokbesatt.se, 20 september 2020

Eftersom jag var ett stort fan av Ana Gina när det begav sig och min bokcirkel valde just Ginas bok att läsa i september så började jag läsa ganska omgående. Jag lyssnade främst på ljudboken då hon hade läst in den själv. Just inläsningen tyckte jag var riktigt bra då varje person har sin egen röst och känsla, vissa karaktärer är förstås lite väl gapiga och är man inte van vid sådana personer så kan man nog ha svårt för ljudboken. Om man inte är expert på arabiska så kan det nog vara bra att lyssna på boken ändå, för då slipper åtminstone jag uttala orden fel i huvudet när jag läser. Som den svenne jag är så hade jag nog behövt en ordlista i den fysiska boken för att få de korrekta översättningarna på orden, nu fick jag googla en del ord som inte är välkända slangord.

Själva handlingen tycker jag är både unik och gripande. Det är verkligen en bok som borde ha skrivits för länge sedan, den behöver läsas av unga tjejer och kil... Läs hela recensionen

Intressant bok

@bokslukarfeministen, 6 mars 2021

Paradiset ligger under mammas fötter är en gripande bok om två unga kvinnor och deras olika, men ändå lika, livsöden. Jag fastnade definitivt i boken och fann den både gripande och intressant. Dock upplevde jag ibland att det är någonting som saknas i den, som om jag har missat någonting. Det kändes som att vissa delar inte knöts samman. Men överlag är det en bra och fin bok som jag tror både skulle vara intressant och viktig för främst ungdomar att läsa då den tar upp viktiga ämnen och känns som en bok som innehåller flera delar som många ungdomar kan identifiera sig i.