Du är här: Start / Betyg & recensioner / Hjälp jag är utmattad

Hjälp jag är utmattad (Inbunden)

(8 röster)

Ganska platt och enkel bok, men en del goda råd

Emelie , 9 september 2019

En ganska övergripande och enkel bok. Går inte jättemycket på djupet. Personlig och beskriver författarnas liv, ganska övergripande. Jag hade velat ha mer djup.

Dock mådde jag till viss del sämre av att läsa den, då den förutsätter dels att man har vänner och en fungerande familj, men även att man bor i närheten av Göteborg eller Stockholm. Många som bränt ut sig har just ensamhetsproblem och att man kanske inte har så mycket kompisar kvar. Vissa av råden i boken är just att ta hjälp av kompisar. Ringa dem när man har det svårt etc. Många jag känner som är utbrända + jag själv, har inte det. Likaså utgår den lite ifrån att man har barn och familj, vilket heller inte alla har. Och den rekommenderar att man söker hjälp, t.ex. i stressgrupper, vilket bara finns i Sthlm och Göteborg.

Men där är bra kortare listor i boken med varningstecken samt hur man behöver ändra sitt tänk att vara och tänka, ganska kortfattat och ... Läs hela recensionen

Bra bok!

Sofia Persson, 24 augusti 2019

Efter att ha köpt och lånat flera självhjälpsböcker lånade jag hem denna från biblioteket, och den orkade jag läsa ut hela. Den är lättläst med korta avsnitt. Personlig med författarnas egna berättelser blandat med fakta från specialister. Tips på vad man kan göra för att må bättre, men inte en massa övningar som man känner att man "måste" göra innan man kan gå vidare och läsa nästa avsnitt. Även ett kapitel där de anhöriga berättar hur det varit för dem. Bok som rekommenderas om du är utmattad eller bara vill veta mer!

UTMATTAD VEM ÄR INTE DET

Bettan , 12 september 2018

Att det kan gå så långt i dagens samhälle. Politiker måste börja ta sitt ansvar. Anställ mer personal så slipper folk gå in i väggen som de i denna bok. Folk orkar inte längre. Börja tänk.