Du är här: Start / Betyg & recensioner / Tolv veckor med dig

Tolv veckor med dig (Inbunden)

Kundbetyg 5

(10 röster)

Oväntad story som får mig på fall redan från start

millimys_books (Veberöd), 12 maj 2020

Det är en oväntad story som får mig på fall redan från start! Varm och underhållande med karaktärer som växer i takt med storyn. Det är en oväntad kärlekssaga som tar vid från ett intensivt möte på ett bröllop...hemligheter som ligger dolda under ytan flyter upp en efter en och skakar grunden de står på. Jag skulle vilja säga att det är en verklighetstrogen story, även om den är ovanlig. Men det bästa är att den innehåller de där viktiga segmenten för en bra romantisk feelgood och lagom mycket hinder på vägen som rörde mig till tårar mer än en gång. Boken är skriven med en värme & känsla för skriftspråket som tilltalar mig! Jakob & Linnea kommer från två, till synes olika, världar. En överklasskille med sikte på delägarskap i advokatfirman och en mer jordnära tjej som arbetar med välgörenhet som bor i en hyresetta i Midsommarkransen. Vad som händer kring dessa två får du själv ta reda på när du läser boken, men jag kan lova att den är läsvärd!!

Underhållande

Kaffeläsaren, 18 juni 2020

Linnea och Jakob har helt olika bakgrunder och lever väldigt olika liv men träffas för en natt på ett bröllop. De hade inte planerat att ses någon mer gång efter bröllopet men en oväntad graviditet ändrade plötsligt spelplanen. Men ska de behålla barnet? För att kunna besluta det, så bestämmer de sig för att bo tillsammans och lära känna varandra lite bättre. Det blir en kontrasternas tid när två så olika människor ska bo tillsammans.
Tolv veckor med dig är en hoppfull berättelse som är underhållande att läsa. Johanna skriver effektivt och läsningen går undan, jag plöjer hela boken från pärm till pärm under en kväll. Det är roligt att läsa om kulturkrockarna som uppstår mellan två så olika personer som Linnea och Jakob. Jag gillar hur de skildras med värme och humor. Stundtals är det ganska ytligt med märkeskläder, exklusiva restauranger och snobbiga vänner, men inte så mycket att det tar överhanden. Tolv veckor med dig innehar ... Läs hela recensionen

Fängslande och humoristisk

@bokslukarfeministen, 14 maj 2020

Tolv veckor med dig har förstört min sömn i veckan eftersom jag inte kunde sluta läsa på kvällarna.
Utöver att den höll mig vaken alldeles för länge på nätterna är det även en helt underbar bok. Jag älskar dessutom Linnea som är en väldigt stark och häftig karaktär. Johanna Schreibers berättarsätt är oerhört fängslande och humoristiskt. Dessutom gillar jag att den passar oerhört bra in i dagens samhälle. Så läs den helt enkelt!

Älskar den här boken!

Lollos bokhörna, 28 maj 2020

Jag ÄLSKAR den här boken, vill inte att den ska ta slut och jag vill inte heller sluta läsa! Johanna är grym på att skildra vardagen, att berätta ur ett vardagsperspektiv. Det märks även att Johanna kan sina karaktärer, hon känner dem väl och därför känns det som att jag är med, mitt i handlingen när jag läser boken. Det är lätt att se handlingen framför sig.
Jag började läsa och så släppte jag inte boken förrän den var slut. Det är en lättläst bok som är lätt att ta till sig, men den har ett djup som biter sig kvar.
Språket är rappt, träffsäkert och humoristiskt. Jag skrattar högt flera gånger under läsningen men blir även berörd av berättelsen. Det är en riktigt bra berättelse om vänskap, kärlek, abort, förväntningar på sig själv och andra. Men det är även kulturkrock när två människor som nog egentligen kanske inte passar ihop faller för varandra och börjar lära känna både varandra och sig själva. Tolv veckor med dig är en... Läs hela recensionen

Underbar och härlig feelgood

veronicas_bok_bak_liv, 18 oktober 2020

En kort beskrivning om vad boken handlar om - Jacob och Linnea träffas på ett bröllop som ingen av dom egentligen vill gå på. Jacob arbetar på en advokatbyrå och strävar efter att få bli delägare, Linnea jobbar med sociala medier på en välgörenhetsorganisation. De är varandras motsatser han bor i en exklusiv lägenhet på Östermalm och köper dyra skräddarsydda kostymer medan Linnea bor i en hyresrätt i en förort och handlar förra årets modekläder. Trots alla olikheter så attraheras de av varandra och tillbringar en natt tillsammans. Men vad gör väl de - de kommer aldrig mer ses... Eller?

Det här är en lättläst och härlig bok som är lätt att ta till sig. Boken överraskade mig och tog mig med storm, jag kunde inte sluta läsa den och det blev en riktig bladvändare för mig. En underhållande feelgood som innehåller allt som kärlek, komplikationer, humor, förväntningar, allvar och mycket känslor. Att läsa om Linnea och Jacobs förvä... Läs hela recensionen