Du är här: Start / Betyg & recensioner / Befriad från ångest : så övervinner du oro och panikkänslor och tar makten över ditt liv

Fantastisk bok som hjälpte mig enormt mycket!

Anna Matilda, 17 maj 2018

Jag är så positivt överraskad över denna bok. Inte bara lär du dig hur du kan förebygga och hantera din ångest, utan också att vända ditt liv till ett mycket mer positivt liv där du kan klara vad du än bestämmer dig för att göra! När jag började läsa boken, var jag mitt i en utmattning med väldigt mycket ångest dagligen. När jag plockade fram den här boken kände jag mig inte längre ensam. Igenkänningsfaktorn är stor och det kändes skönt att kunna få hjälp av någon som verkligen vet vad hon pratar om, då hon själv kämpat med ångest i många år!

Tveka inte! Den kommer förändra ditt liv.

Ta hand om er.

Jättebra bok!

Anita, 11 januari 2018

Jättebra bok, jag blev mycket hjälpt av boken! Fantastisk med så mycket tips och hjälp. Köp den om du lider av panikångest. Du kommer inte att ångra köpet.

mycket bra

Carina Björklund, 27 mars 2015

Mycket bra bok en omtanke till er med panik o ångest. God vägledning och mycket förstående bok. Författaren vet vad hon pratar om hjälpt mig mycket genom många svåra stunder.

Superbra Bok!!

Amanda, 13 augusti 2009

Detta är en fantastiskt bra bok. Eftersom boken har många exempel kan man lättare ta den till sig. Lider du av ångest och panikattacker så kommer det vara någon av alla historier som du kan relatera till. Jag tänkte några gånger: "det där är ju jag". Fungerar nästan som gruppterapi. Boken har en positiv anda och den ger många bra tips på hur man skall hantera ångest och panik. Klart en av de bästa böckerna jag har läst inom detta område.

Mycket bra bok

Boleo, 20 juni 2007

Denna bok känns personlig. Författaren Lucinda Bassett berättar om sina tidigare problem med ångest och hur hon har övervunnit dessa. Detta får vi ta del av och lära oss hur vi ska tänka och reagera. Boken är oerhört upplyftande och ger en mycket bra hjälp till självhjälp.

Mycket bra och positiv bok!

BJS, 18 maj 2005

Denna bok är den bästa bok jag läst om hur det är att vara drabbad av panikångest och vad man kan göra för att bli fri från den. Jag är själv drabbad och har läst denna bok 2 gånger, den är väldigt positiv och det märks att författaren själv varit drabbad av panikångest. Hon vet vad det hela handlar om! Den ger många tips och förslag på hur du kan arbeta med dina tankar som styr dina känslor och hur du kan vända katastrofala tankar till positiva. den förklarar också vad panikattacker är för något på ett enkelt sätt. Så är du drabbad av panikångest eller vill veta mer om detta så tveka inte, införskaffa denna bok! Kämpa på!

Ger dig stöd, mod och förståelse

En riktigt modig tjej, 16 februari 2004

Drabbas du av ångest, oro som får dig att undvika situationer? Skulle det inte vara underbart att bli fri och få leva ett oroslöst liv? Om du svarar ja på dessa frågor är detta boken för dig. Denna bok har varit till stor hjälp i min kamp att bli fri från ångest. Jag har även läst andra böcker men oftast känns de för ytliga för att kunna vara till någon hjälp, denna bok är det tyngd i, massa läsning som ger mig tron på att jag en dag kommer at vara näst intill helt ångestfri. Jag läser den en andra gång nu, det ger mig mod och vilja att prova nya utmaningar. Mitt råd för oroliga själar: Köp denna bok, läs den åtskilliga gånger samtidigt som du går på kognitiv beteendeterapi och känn hur allting lättar, det fungerar, det är underbart =) Boken är även bra om man inte kan tänka sig att gå i terapi, det finns många träningstips m.m.

Mitt motto: Verkligt mod har den som utför något trotts sin rädsla.

Köp den

Evalena, 17 november 2003

Den här boken sträckläste jag. Det är en positiv, uppmuntrande bok om att du kan ta dig ur din ångest. Den är enkelt skriven och har ett enkelt budskap i en svår fråga. Du måste arbeta med dig själv men... Du får bra redskap som inte är krångliga och jag tror att det är möjligt. Jag har läst många böcker och den här är BRA!