Du är här: Start / Betyg & recensioner / Riv pyramiderna! : en bok om den nya människan, chefen och ledaren

Riv pyramiderna! : en bok om den nya människan, chefen och ledaren (Pocket)

(20 röster)

En ögonöppnare!

Fredrik Nilsson, 17 december 2016

Jan Carlzon är ett namn jag minns från när jag var liten, han var någon som "frälste" SAS, men mer än så kan jag inte riktigt påminna mig att jag minns. Carlzon med z minns man av någon anledning och sedan jag fick reda på att han skrivit en bok så har jag velat läsa den. Det var väl dock inte helt planerat att det skulle dröja närmare 20 år eller så. Men det gjorde det.
Den här boken förklarar vad det var som var så banbrytande med att Jan tog över som VD på SAS, vad det var han ändrade på i de gamla förlegade företagskulturerna. Tyvärr inser jag, när jag läser boken, att min inställning till den organisation jag är en del av förändras, jag är en del av en pyramid och jag delegerar till exempel uppåt. Det hade jag faktiskt inte tänkt på förrän jag läste Jannes bok, vilket är helt galet. Men det innebär nog bara att jag inte haft riktigt koll på vad som kännetecknar en pyramid. Pyramiderna är förlegade och jag kan säga att efter ... Läs hela recensionen

Känna medarbetare

Georges Johansson, 8 augusti 2016

Rekommenderas för dagens företagsledare. De flesta har ingen aning om vad som händer på golvet.

Jag har erfarenhet efter 40 år som mellanchef.

Georges

Köpte boken som kurslitteratur. Men boken är helt...

Mikael Frid, 20 maj 2013

Köpte boken som kurslitteratur. Men boken är helt klart värd att läsa även utan tvång.
Ett bra tips till semestern!

woaw

S.T, 18 juni 2012

Riv Pyramiderna är en utav det bästa böckerna jag har läst. Att få följa med Jan Carlzson's fantastiska karriär och story är en enorm inspirerande guide för dagens ledare. Jag har själv en master examen i ledarskap, och har läst många ledarskapsböcker och läst om många ledare. Men att läsa en sådan bok som denna kommer före många litteraturer. Jag rekommenderar riv pyramiderna extremt mycket. Detta är en guide för dagens ledare och även framtida ledare.