Du är här: Start / Betyg & recensioner / Handbok för hundägare

Handbok för hundägare (Häftad)

Kundbetyg 5

(6 röster)

Mycket läsvärd

Curt Håkan Flenhagen, 17 november 2020

Enkelt skriven. Inger hopp, när det ibland känns som jag hamnat i en återvändsgränd. Jag gör mitt bästa, två viljestarka individer. Blir med all sannolikhet kanon om två år. Nu är min hund 1 år 28/11 2020. Rottweilertik. Fantastiskt kelsjuk, social m.m. men får ett "spel" ibland, då är det bra att ta en titt i boken och få energi/kraft och mod/hopp.

Rekommenderas varmt!

Villivonkansbooks, 28 oktober 2020

Handbok för hundägare är en väldigt trevlig bok! Den bjuder på mycket information som presenteras på ett tilltalande sätt. Det är relativt mycket text i boken, men den är skriven på ett enkelt sätt vilket gör boken lättläst, det gör att boken borde tilltala även dem som normalt inte läser böcker. Författarens ton är personlig och jag gillar att hon delar med sig av sina egna erfarenheter. En del faktaböcker kan kännas lite mästrande och som att författaren sitter med alla facit på hand medans de utgår från att läsaren inte kan så mycket, men så är det inte här! Läsaren bjuds in i författarens egna hundliv och vi får ta del av de lärdomar hon själv gjort på vägen. Boken är humoristisk och jag älskar de roliga jämförelserna författaren gör, som t.e.x. liknelsen mellan att ha strypkoppel och att använda stringtrosor. Det är en riktigt inspirerande bok om hundar som engagerar och den har något för alla hundmänniskor, oavsett om man är n... Läs hela recensionen

Värd att läsa och ha i mitt lilla hundbibliotek

Anonym instruktör, 26 oktober 2020

För de som inte vill ha mycket bilder och annan utfyllnad kan jag rekommendera denna som en första bok om att ha hund.