Du är här: Start / Betyg & recensioner / Slutet blir vår början

Slutet blir vår början (Inbunden)

(23 röster)

En läsupplevelse som stannar kvar i hjärtat!

Kaffeläsaren, 13 juni 2022

Slutet blir vår början är en läsupplevelse som stannar kvar långt efter boken blivit utläst. Det är några veckor sen jag läste ut boken men jag har kommit på mig själv flera gånger med att tänka på den och på syskonen Duchess och Robin som boken handlar om. Jag undrar hur det gick sen, hur blev livet för dem? Syskonens historia berörde mig på djupet!

Det är egentligen en ganska tragisk och sorglig historia som utspelar sig i berättelsen. Duchess och Robin har det tufft med oddsen emot sig redan från start och de får kämpa rejält i livet. Men det blir aldrig tungläst tack vare det hopp och den kämpaglöd författaren tillskriver huvudkaraktärerna. Boken är välskriven och översättningen är så bra gjord med ett fint språk. Slutet blir vår början är nog årets bästa bok såhär långt! Jag vill ha mer och jag håller tummarna att författaren skriver en fortsättning på den!

Rekommenderas varmt!

Mycket läsvärd

En ovanlig berättelse med många olika karaktärer, en del väldigt speciella och spännande. En del skriver att den är i klass med Där kräftorna sjunger, det håller jag inte med om, men kanske snäppet under.

Betyg: 4,5 av 5

Britt-Marie Kullin, 23 maj 2022

Den här boken, Slutet blir vår början, är den brittiske författaren Chris Whitaker tredje roman, men den första som har översatts till svenska. Jag tyckte väldigt mycket om boken som var välskriven, gripande, spännande, vacker, sorglig, berörande, hemsk, rolig, och mycket bra. Kan varmt rekommendera den.

Spänning, relation

ninasboktips, 20 maj 2022

När jag till slut hade fått ordning på alla namn och var de hörde hemma så var jag fast. Hela boken är fylld av tragiska människoöden som långt ifrån alltid fattar de rätta besluten. Det är relations- och familjeproblem, det är sorg, saknad, ilska och hämnd, och trots så mycket av jobbiga saker så får jag aldrig en känsla av mörker och total hopplöshet. Känslan går mer åt det tragiska och ledsamma hållet.
Vill man ha en roman med mycket äkta känslor så är detta boken som ska läsas. Den är riktigt bra!