Du är här: Start / Betyg & recensioner / Spåren vi lämnar efter oss

Spåren vi lämnar efter oss (Pocket)

(27 röster)

Jättebra!!

Lotta, 7 augusti 2019

Det här är den första av tre böcker ( i alla fall hittills) av Pernilla Ericson och den ger absolut mersmak! Den handlar Erlagruppen, ett litet privatteam som kommer till efter flera våldsamma överfall på kvinnor i Stockholm. Personerna i gruppen är udda, och en del kanske inte alltid på rätt sida om lagen, men alla har sina expertisområden och kompletterar varandra. Kanske finns det till och med plats för lite kärlek i gruppen?
Jag läste alla tre (nr 2 heter Jag ska hitta dig och nr 3 När du vänder dig om) och ville bara läsa mera när den sista var slut så jag håller tummarna för en fjärde bok i serien om Erlagruppen!
Rekommenderas!!

Wow!

Bokhyllaniskuggan, 29 augusti 2020

❥ Recension Alltså - satan i gatan vilken bra bok! Hur har den kunnat stå såhär länge oläst i hyllan!? Och samtidigt, fan vad bra att den har gjort det för det har ju hunnit släppas fler i serien! Boken börjar vansinnigt spännande i rappt tempo och korta kapitel. 50 sidor in och jag älskade redan boken, var helt uppslukad och totalt fast. Språket och berättelsen flyter på så otroligt bra, det är inte en tråkig stund och inte ett ord som känns överflödigt. Jag kunde inte sluta läsa! Karaktärerna tilltalar mig direkt och de bildar en originell grupp. En detalj som jag blev extremt glad över var att Erlagruppen består av tre kvinnor och en man. Det existerar typ ingenstans, varken i film, tv-serier eller böcker. Däremot finns det alltid typ 4 snubbar och en tjej, det är liksom standard. Så uppfriskande med något nytt! Och upplösningen, slutet! Spännande är det minsta man kan säga. Längtar något otroligt efter att få sätta tänderna i nästa bok!

Såå bra

En fantastisk debut! Svårt att lägga ifrån sig . Har börjat på nästa bok med stora förväntningar. Än så länge lovande.

Toppklass