Du är här: Start / Betyg & recensioner / Tre systrar och en jul att minnas

Tre systrar och en jul att minnas (Häftad)

(13 röster)

Underbar feelgood men julkänsla

veronicas_bok_bak_liv, 24 december 2019

För mig var det det första jag läste av Sarah Morgan och jag funderar på hur jag kunnat missat hennes böcker tidigare, jag kommer absolut läsa mer från henne. Enligt mig är denna bok helt underbar, den har allt det som jag söker i en feelgood - kärlek, komplicerade relationer, sorg och en mysig julkänsla. Boken är skriven på ett enkelt språk som flyter väldigt lätt och jag kommer snabbt in i boken. Bokens story byggs på huvudkaraktärerna; mamman och hennes tre döttrar och man får läsa om deras liv/resa men det blir aldrig rörigt eller svårt att hänga med i berättelsen. Författaren är skicklig på att beskriva både miljöerna och karaktärerna. En underbart, mysig och lättläst feelgood att läsa så här kring jul.

Mysläsning

Villivonkansbooks, 4 december 2019

Tre systrar och en jul att minnas handlar om de tre systrarna Beth, Hannah och Posy. De är tre ganska olika systrar och de har en komplicerad relation till varandra. De ses bara när de åker hem till de Skotska högländerna för att fira jul hemma hos deras mamma Suzanne. I år är det 25 år sedan deras biologiska föräldrar plötsligt gick bort i en klättringsolycka och de lever alla med stora känslomässiga ärr sen den tiden. Det här blir julen när allt kommer upp till utan igen.

Det är riktigt mysläsning att sjunka in i systrarnas värld. Författaren är duktig på att få till stämningar och känslor och allt är så välbeskrivet, vilket gör det lätt att se alla miljöer. Skotska högländerna låter nästan som en sagovärld, helt fantastiskt mysigt. Det är komplicerade familjerelationer, kärleksproblem och gamla hemligheter som kommer upp till ytan. Jag blir berörd av berättelsen och känner med karaktärerna och det känns som jag fått lära ... Läs hela recensionen

Mysig feelgood!

Lollos bokhörna, 21 december 2019

Suzanne McBride drömmer om en jul med sin familj. Hon önskar att hennes tre döttrar ska komma hem och att de ska vara lyckliga. Men med döttrarna följer även gamla spänningar och de börjar bubbla upp till ytan. Alla har de saker de bär på som stör julfriden.

Jag tokgillade den här boken och inser att jag måste läsa mer av denna författare.

Boken berättas ur alla fyras synvinkel och man inser snart att de bär på en djup sorg som fortfarande gör ont. Det här är en bok om kärlek, om att försonas och att förlåta. Sarah lyckas med att beskriva personerna i boken bra, de känns som vänner och jag vill veta mer om dem. Boken är lätt att läsa och har ett driv framåt som gör att det inte tar lång tid att läsa ut den. Jag berörs av historien, skrattar, blir sorgsen och varm i hjärtat. "Tre systrar och en jul att minnas" är en varm och charmig berättelse som är väl värd att läsa! Kan man få beställa en fortsättning? Vill läsa mer om denna familj!

Helt underbar

@bettan_bokprataren (Örebro), 25 november 2019

Sara har gjort det igen. Precis som i den förra boken Konsten att bevara en hemlighet (tidigare inlägg) är jag trollbunden från sida ett och även den här gången har svårt att lägga den i från mig.