Du är här: Start / Betyg & recensioner / Hades

Hades (Häftad)

(13 röster)

Mer läsvärd bok finns inte!

Lova Paterson, 23 juli 2015

Josephines intensiva beskrivning av såväl kärlek som krig gör att denna (såväl de två andra i trilogin Starcrossed) fullkomligt omöjliga att släppa. Varje liten händelse kände jag även i mig själv och jag såg allt de såg rakt framför mig. Detta är inte en bok för den som tycker om det enkla, uppenbara och vardagliga. Systemen och reglerna som är i boken är komplicerade, men det är det som för mig gör att det inte känns som en billig kopia av ex. Twilight (missförstå mig inte, böckerna är inte lika, men de handlar alla om övernaturliga väsen). LÄS LÄS LÄS!

Otroligt bra.

J.K, 13 oktober 2012

Rekommenderas varmt. En bok som man sträckläser. Väntar på att trean ska komma ut.

Bra men inte riktigt så bra som ettan!

Malin H, 28 juni 2012

Till att börja med fick jag inte riktigt samma feeling för den här som jag fick för "Helena". Jag vet inte om det då var på grund av nyhetens behag med grekisk mytologi eller riktigt vad det beror på men jag gillade den första boken bättre. Även om böckerna handlar om grekiska halvgudar fick jag vid några tillfällen känslan av att det som hände inte var realistiskt och det gillade jag inte riktigt. Denna är dock fortfarande väldigt bra och spännande och trots att den är på 500 sidor går den snabbt att läsa.

Jag tycker också man fick en djupare förståelse för karaktärerna, särskilt Helenas vänner Claire och Matt som visar sig väldigt behjälpliga. Jag gillar Ariadne men i den här boken irriterar jag mig mer och mer på Jason som är alldeles för överbeskyddande. Orion fick jag också en speciell känsla för och jag hoppas att han kommer att finnas med även i tredje boken. Dessutom är jag otroligt nyfiken på hur det kommer att gå för Helena och Lucas.

Hades

Lisa Mood, 21 augusti 2012

När jag läste "Helena" så var det i stort sätt den bästa boken jag läst, och jag skall säga er att jag läser väldigt mycket böcker. Den hade allt en bra bok skall ha! Man skall få ett leende på läpparna av att läsa böcker. Sedan dess har jag troget väntat på den andra boken i triologin - men vad var det som hände?

Jag är otroligt besviken på denna bok. Spänningen är som bortblåst, all typ av romantik lika så, denna bok är så svag i jämförelse med den förra att man undrar: är det samma författare som skrivit den? När jag läser "Hades" så plöjer jag igenom den för att se hur det skall sluta och det är det sämsta betyget den kan få. När jag läser en serie så vill jag känna att man inte vill att boken skall ta slut - tyvärr stämmer det inte alls på denna bok.

Som tur är har hon en chans att rätta till det hela och visa att hon är en duktig författare med den sista delen utav triologin, jag har höga förväntningar på en r... Läs hela recensionen