Du är här: Start / Betyg & recensioner / Alla kan gå ner i split : 4-veckors stretch-schema för bättre rörlighet och god hälsa

Enkel och tydlig bok för alla

Eiko har stora framgångar med sitt enkla träningsprogram som visar hur man kan gå ner i split. Enligt Eiko så kan alla går ner i split oavsett om du är ung, gammal, smidig eller stel. Hon har gjort ett 4-veckorsschema som man ska följa. Bilderna i boken är tydliga och enkla att förstå och det står tydlig hur man ska gå tillväga - väldigt pedagogisk gjord.

Jag har givetvis följt schemat under 4 veckor och Nja, någon split blev det inte för mig som är lika stel som ett kylskåp. Jag tyckte övningarna var lätta att förstå och sköna att utföra, visst kunde jag känna en skillnad att jag blev något mjukare, men jag hade långt kvar till en split men om man är envis och fortsätter så kanske resultatet kommer med tiden, jag mådde i alla fall inte sämre av att utföra dessa övningar utan tvärtom. Enligt Eiko så har denna träning flera fördelar inte bara att man blir smidigare utan också får bättre rörlighet, bättre blodcirkulation, min... Läs hela recensionen

Alla kan, bara man håller ut!

@bettan_bokprataren (Örebro), 27 februari 2020

När jag fick hem boken för att recensera så bestämde jag mig snabbt att det här är något för mig. Och visst jag körde igång men min vana trogen så höll jag inte ut hela vägen, Så därför kan jag inte uttala mig om hur sant det är och om det fungerar. Det jag kan lova är en helt fantastisk bok med bra och enkla övningar som faktiskt även den stelaste pinnen klarar av att göra.
Jag har nu plockat fram boken igen och ska nu försöka mig på att fullfölja hennes träningsschema. Vem vet om 4 veckor kanske jag är i mål. Håll tummarna! se mer på min blogg https://bokprataren.blogspot.com/2020/02/alla-kan-ga-ner-i-split-eiko.html