Du är här: Start / Betyg & recensioner / Fenomenet GW

Fenomenet GW (Inbunden)

Kundbetyg 3

(10 röster)

GW for president!!

Lars Andersson, 3 maj 2017

Jag har läst alla GW:s böcker inkluderat "Gustavs grabb" Mycket replikerar till denna bok så det blir en del omtugg men den som aldrig hållit en GW bok i sina händer så finns det mycket intressant att läsa och förundras över, GW är ju större än han själv vet eller förstår. Skulle GW ge sig in i politiken så är jag utan tvekan om att han skulle bli Sveriges nya Statsminister..

Avundsjuka

Britt-Marie Hansell, 16 januari 2017

Bokens titel är missvisande författaren fastnar i detaljer som klarlägger hans egen avundsjuka. Den korta tid han använt på att skriva boken gör att den upplevs ett hastverk.

Inte GWs fel...

PMF, 23 januari 2017

Inga nyheter här som inte redan presenterats nån annan stans. Inte direkt subjektivt skriven heller utan verkar mer spegla författarens avundsjuka(?) och stundtals negativa/ironiska syn på GWs whereabouts, hans arbete och liv eller är denna bok en önskan att tjäna en hacka på ett känt namn? GWs memoarer säger sig författaren ha läst flera gånger, man undrar varför då han inte gilllar den. Han ondgör sig också över GWs romanfigur och antihjälte Bäckström som symboliserar den late självgode polisen, en blandning av Jonny English o Robin Hoods Sheriffen i Nottingham o som har blivit en populär figur hos andra. Man kan undra med vilken rätt författaren tycker att GW ska " ta livet av Bäckström " ? Boken lämnar en bitter smak i munnen och man undrar om nu Forssberg är så begåvad,varför skriver han inte en egen roman eller gör ett eget tv program? Bokens titel antyder att Forssberg vill analysera varför GW blivit så poppis, vilket han inte... Läs hela recensionen