Du är här: Start / Betyg & recensioner / Datorteknik 1A V2011 - Lärobok

Datorteknik 1A V2011 - Lärobok (Spiral)

(13 röster)

Hmm

Mackan, 7 september 2016

Ska man utbilda någon, oavsett ämne, så är det viktigt att ge ett kunnigt och professionellt intryck. Det misslyckas man med i denna bok, liksom i många (alla?) böcker från samma förlag. Det saknas korrekturläsning vilket är enormt talande för hur man ser på texter och lärande. Stavfel, upprepningar, massor som kan strykas. En lärobok som sida upp och sida ner består av skärmdumpar från en installation av Windows känns som ett lat sätt att fylla ut en bok medelst Kopiera, Klistra in. Det här är slarvigt och saknar substans.

Grundlig men något slarvig

Linda, 19 februari 2016

Jag har inte hunnit så långt i boken men upplever den väldigt grundlig i många avseenden men även mycket slarvig i många avseenden. Stavfel, upprepningar och ganska otydliga bilder är det som jag reagerade först på. Sedan upplever jag att en hel del "grundord" och uttryck inom området tas föregivet att läsaren redan behärskar. Kanske dessa förklaras senare i boken, kanske inte. Kanske denna bok bygger vidare på att man redan kan en del, kanske inte, det vet jag inte men överlag tycker jag att det är en helt OK bok hittills!

Inget att klaga på i innehållet!

Göran Marcus Bermhed, 3 november 2015

Innehållet är bra. Ganska grundlig fakta för det mesta men även lite "överkurser" finns där i. Kvalitén på "pappersboken" är inte den bästa, men duger gott och väl.

Grundläggande, men...

Rikard Johansson (Malmö), 29 oktober 2014

Innehåller en del stavfel, och även en del teknisk inkorrekt fakta. Fokuserar mycket på oväsentlig information runtom datorer, så som hur man navigerar sig fram i ett specifikt operativsystem (Windows 7), är inte poängen med datorteknik att få en förståelse för hur en dator beter sig, och utifrån det förstå sig på grafiska interface / operativsystem och andra verktyg? Men visst, den innehåller information som är användbar också.

Grundlig, men väldigt dåligt korrekturläst vilket har...

Stefan Asplund, 9 september 2013

Grundlig, men väldigt dåligt korrekturläst vilket har resulterat i överdrivet många småfel i texten och även ett och annat rent faktafel.