Du är här: Start / Betyg & recensioner / Våga vara operfekt

Våga vara operfekt (Pocket)

(29 röster)

Pandoras box inom oss alla öppnas med denna bok.

Nina Elisabeth Ansestedt, 2 oktober 2017

Detta är en bok som dom flesta av oss borde läsa, den är tung men betydelsefull och det går inte att gå tillbaka till sitt vanliga jag efter denna. Borde komma med en varningstext. Känslor och dörrar man stängt öppnas och måste bearbetas i lugn takt. Ångrar inte att jag öppnade den. Har köpt flera och gett bort, många bryter ihop och tar tag i sitt liv, hittar sig själv och börjar sin resa mot ett snällare tänk om sig själv och livet, alla krav man haft, och vad som egentligen är viktigt. Vilka i din närhet som faktiskt betyder allt. Våga!

Rekommenderas varmt!!

Mayanmystica, 14 augusti 2017

Rätt bok i rätt tid för mig!
Liten och smidig bok, lättläst och lätt att förstå. Härligt med egna "avslöjanden" ur eget liv, jag känner mig som vanlig, normal människa när jag läser boken. Varken mer eller mindre. Axlarna sjunker ner och återhämtningen infinner sig med de klokheter som Brenè skriver om. Tacksam!!
Ingen sträckläsningsbok då jag behöver låta polletten ramla ner och applicera det jag lär mig i mitt liv.

Många tankar hit och dit

Bokmys (Norrland), 7 juni 2018

Bra bok när man totalt tappat tron på sig själv och vad man skulle kunna göra. Lite flummigt ibland, men annars en välgörande påminnelse om att Jante-lags- och kylskåpsmänniskor faktiskt inte är de "enda rätta" trots att de finns i majoritet! Att man i allra högsta grad har ett människovärde och en plats i tillvaror där man kan bidra till andra människors glädje och välmående, även om man ödmjukt tillstår att man har fel och brister. En trösterik känsla!

De andra (dessa välpolerade iskuber), de som har lika många skavanker och brister i sina personligheter men gör ALLT för dölja det - blåser upp sig, framställer sig som lite märkvärdigare än andra, dominerar andra, poängterar att de minsann är lite smartare, lite duktigare, gör lite mer och lite bättre saker eller helt enkelt är mycket bättre än alla andra "idioter"... Eller - som en kvinna jag jobbade åt i vår lilla stad, säger "Jag gör aldrig fel!"... Det är väl bara att ... Läs hela recensionen