Du är här: Start / Betyg & recensioner / Olgas omstart : mat, träning och hormoner när kroppen förändras

Olgas omstart : mat, träning och hormoner när kroppen förändras (Inbunden)

Kundbetyg 5

(31 röster)

Fantastisk bok

Anna, 1 januari 2019

Skulle verkligen rekommendera denna bok till alla som gör som jag: börjar med kost och träning och går all in, kör på för hårt, tappar suget, tar en paus, gör samma sak igen... men utan balans. Boken handlar mycket om balans och långsiktighet. Sömn och stress, att börja med de mest grundläggande behoven. Bästa boken jag läst på området hälsa/träning. Den har fått mig att tänka om. Wow!

Olgas bok är mitt i prick

Lena, 27 augusti 2018

Så bra kost och träningsbok som innehåller allt för oss kvinnor med hormonförändringar.
Jag gillar allt i boken och uppskattar uppgifterna som får mig att fundera och tänka till.

Fantastiskt bra

Villivonkansbooks (Örebro), 10 november 2018

Olgas omstart är en innehållsrik bok om kost, träning och hälsa för de som fyllt 40. I boken får vi veta varför det inte händer något trots att vi testat allt. Hormonerna har en stor del i detta får vi veta. Jag gillar den här. På ett lättillgängligt sätt och utan pekpinnar delar Olga frikostigt med sig av sin kunskap inom detta område. Språket är rakt och enkelt och det känns som Olga pratar direkt till mig. Olgas tanke om att sträva efter 90/10 regeln där man äter sunt 90 procent av tiden och mindre sunt 10 procent känns väldigt bra, till skillnad mot alla förbud som många förespråkar. Såhär känns det som man kan leva utan att göra avkall på allt i livet. Nu ska jag ge mig på och följa Olgas råd och se var det landar. Det jag inte riktigt klarar av är träningen som Olga förespråkar, den är tyvärr för tuff för min trasiga kropp. Men jag får anpassa det efter min kropp istället. Ska ni läsa en bok om träning, kost och hälsa, rekommen... Läs hela recensionen

Otroligt bra

Linett, 2 november 2018

Fått en nystart med denna boken, rekommenderar starkt till alla som har fastnat med kost och träning. Köp den direkt!

Bok som tänker på oss tanter

MamiBia, 30 september 2018

Äntligen en bok som vänder sig till oss tanter med, vi med hormoner av alla de slag i kroppen. Omstart är en käftsmäll där Olga får med allt. Jag älskar den och min väninna med, vi är inspirerade till tusen. Igår blev mitt hemmagym klart, nu ska tant Bia bygga muskler. Livslång hälsa. Olga är rakt på sak - det gillar jag. Say it like it is! En bok för alla och framförallt oss tanter på 50 bast. Rekommenderas starkt! Följ henne på Insta med, tips varje dag. I boken - färdiga träningsprogram med utförliga bilder. Kan inte bli lättare.

Bästa boken!!

Annika , 30 september 2018

Den här boken måste man ha hemma... (har iof alla Olgas böcker). Den hjälper mig med helheten och att börja tänka annorlunda kring träning och mat. Köp, läs, bli klokare och mindre stressad kring kost och träning.

Ögonöppnare

Hajomi, 29 september 2018

Olga har ett väldigt sunt tänk när det gäller kost, vikt och träning. Inser mer och mer ju mer jag läser att jag, trots att jag har tyckt att jag har koll och äter bra, mer eller mindre har haft en osund inställning till mat. Tack Olga 💗

Ett måste köp

Helén Hellström, 29 september 2018

När kroppen inte längre svarar på samma sätt som den brukade göra vad gäller kost och träning och vi känner en stor frustration över det, är detta en suverän bok. På ett utförligt och pedagogiskt sätt förklarar Olga hur kroppen förändras och varför och hur vi ska tänka. Keep it simple and basic och du kommer bli mäkta förvånad hur lätt det är att komma tillbaka till ditt livs form. Härliga träningsövningar och recept dessutom. Go for it!

Rekommenderas varmt!!

Karina Öhman , 29 september 2018

Den bästa boken för oss kvinnor som jojobantat i hela vårt liv som vill få ett bestående resultat och förstå oss på vad som händer med kroppen hormonellt vid stigande ålder. Man får verkligen hopp om livet att det aldrig är för sent. Precis vad man behöver läsa då man tror att det är för sent. Träningsschema och goda sunda recept på nyttig mat. Man får en förståelse på hur man ska äta och träna livet ut. Hur man ska tänka. Känns så naturligt utan krångel. Ett hållbart koncept. Rekommenderas varmt!! Köp den!! Ni blir inte besviken!

Igenkänningsfaktor

Eva G, 31 augusti 2018

Stor igenkänningsfaktor i hur man tänker och handlar. Bra kom igångrecept och vägledning mot ett nytt tänk för min framtida hälsa!