Du är här: Start / Betyg & recensioner / Skuggpojken

Läsvärd!

Maylis Bäckman, 16 juli 2014

En bra och mycket spännande bok som ibland är rätt ruskig,men ändå rekommenderar jag denna bok som
En läsvärd och bra bok.

Nja...

Lotta, 13 januari 2017

En ny författare för mig och jag kan villigt erkänna att svenska författare gör mig lite tveksam men jag tyckte ändå att den här lät bra o köpte den. Visst hade den sina stunder då det glimtade till men som helhet är det ingen författare jag tänker köpa mer av tyvärr. En liten undran är varför författaren väljer att ha med både sitt riktiga namn och sin pseudonym på framsidan, skriver man inte under ett utav dom??

Ojämn deckare

Lars Gustavsson, 19 augusti 2016

Författaren är ny som deckarförfattare, vilket kanske märks på ojämnheter i boken. Det finns flera spännande passager men också en del ganska långtråkiga, där författaren skall visa hur initierad han är i drogvärlden. Historien har inte den trovärdighet en bra deckare skall ha, men det finns ändå förtjänster i den som gör den till hyfsad hängmattslektyr.

En nervkittlande thriller.

MoRB., 19 januari 2016

Första delen i C-J Vallgrens thriller serie om Danny Katz är en nervkittlande thriller helt i C-J Vallgrens anda. Vi får möta Danny Katz som knarkat bort tio år av sitt liv och hur han åter bygger upp det då han blir inblandad i fallet med bortförandet av rikemanssonen Klingbergs lille pojke. Vallgren bygger upp en spännande historia. Och helt i enlighet med Vallgrens tidigare romaner, en helt egen värld, ett drag inte helt olikt det i den underbara Havssmannen. Här rör sig Vallgren lätt mellan det förflutna och nutiden. Denna första Danny Katz thriller är riktigt ruggig, och historien är tät och nervkittlande. Romanen tar oväntade vändningar och han rör sig med lätthet mellan högt och lågt, det kalla Sverige och det exotiska , varma. Vallgren visar på en förljugen värld, inte bara i den där Danny Katz rör sig, i Stockholms undre värld, utan i hela samhällskedjan. Och han gör det med finess och driv. Det är framförallt drivet i histo... Läs hela recensionen

Hrrmmm.... Ok, men med lite tveksamhet

Sasha, 4 mars 2015

Tja, rätt spännande men det känns som om Vallgren har valt att starta en ny deckarserie främst på kommersiella grunder. Går inte att jämföra med Vallgrens tidigare böcker där språket och författarens djup har varit framträdande. Här är det en snabb deckare som saknar kärleken till orden.

Oj va spännande!

Boel Persson, 31 juli 2014

Vallgrens böcker är alltid välskrivna med överraskande vändningar. Denna deckare känns ny och orginell! En spännande och genomtänkt intrig som lockar till en stark längtan om uppföljaren!