Du är här: Start / Betyg & recensioner / Om sanningen ska fram

Om sanningen ska fram (Inbunden)

(5 röster)

Lättläst

Bokdjungeln , 10 januari 2019

Detta var en lättläst rackare. Handlingen flyter på i behagligt tempo och språket är lättsamt. Man kan därför läsa ut denna bok väldigt snabbt. En feelgood-bok som utspelar sig i december men som absolut kan läsas när som helst på året. Boken innehåller det man kan förvänta sig av en feelgood-bok och jag hade absolut kunnat se mig själv läsa den såväl framför en mysig brasa i fjällen som i en hängmatta i solen.

jonssonsbookworld.blogg.se

jonssonsbookworld.blogg.se, 11 december 2017

Om sanningen ska fram är en väldigt mysig, härlig och väldigt ärlig historia som har en bra blandning av alla känslor. Jag hade lite svårt i början med att hålla reda på vem som var vem av tjejerna men det var det enda och sen gick det bra och boken flöt på galant och jag ville inte släppa den. Den innehåller känslor och händelser som dels jag men också dem flesta andra kan relatera till och det gör berättelsen väldigt fin med stor igenkänningsfaktor. Lästips till alla, framförallt nu runt juletid!

Charmig feelgood

Villivonkansbooks (Örebro), 21 september 2017

Elin träffar plötsligt Marcus en kväll på krogen. Olivia byter bort hela sitt liv och flyttar till annan ort. Estrid och Olivia träffas och vänskap vid första ögonkastet uppstår.
Om sanningen ska fram är en fin liten (192 sidor )bok. Jag blir varm och glad i hjärtat när jag läser den. En riktig feelgood med tillhörande komplikationer p.g.a missförstånd och otydlighet karaktärerna emellan. Känns lite anda av romantisk komedi över den. Skulle passa ypperligt filmad som en sådan. Boken är oerhört snabb- och lättläst, läste hela i ett svep på några timmar. En trevlig och charmig bok, som gärna fått vara dubbelt så tjock, så jag kunnat njuta längre av den!