Du är här: Start / Betyg & recensioner / Älskar, älskar inte

Älskar, älskar inte (Häftad)

(7 röster)

Livsbejakande debutroman!

Slaugne Dr Kvist, 16 januari 2019

Har som nyårslöfte att läsa mer böcker av, för mig, nya författare.

Jag hade vanligtvis inte valt en feelgood-bok som handlar om en syskonrelation och var något skeptisk till den här genren, men efter första kapitlet var jag fast. Huvudkaraktärerna är övertygande vanliga men ändå speciella på sina egna vis, två motpoler som kompletterar varandra på bästa sätt och man kan lätt känna igen sig i båda. Ena satsar på karriären och den andre längtar efter familj och en fast relation.

Man får känslan att mycket är taget av erfarenheter ur författarens egna liv och på så sätt känns situationerna genuina.

Ser fram emot nästa bok i serien!

Mysig feelgood med mycket värme och kärlek

Lollos bokhörna, 26 januari 2019

"Älskar, älskar inte" av Eleonor Sager är en fängslande historia. Vilken debut! Historien om de båda systrarna Emilia och Madelen är väldigt bra, jag vill bara läsa några sidor till samtidigt som jag inte vill att boken ska ta slut. I boken får relationerna ta stor plats och Eleonor lyckas verkligen att skriva dessa levande. Jag som läsare kan leva mig in i boken och se personerna framför mig, jag kan leva mig in i hur de känner. "Älskar, älskar inte är en bok om kärlek, vänskap, systerskap och att ta reda på vad man vill med sitt liv. Boken är väldigt mycket feelgood, väldigt mycket värme och kärlek och jag önskar att det fanns fler delar skrivna om systrarna Lind! Längtar efter nästa del! Rekommenderas varmt!

Längtar till del 2

Läslusen, 22 februari 2019

Vilken debut, den var helt i klass med alla andra författare i den genren och man ser verkligen fram emot del 2 av systrarna Lind. Bra flyt i språket hela boken igenom och det var svårt att lägga den ifrån sig när man börjat läsa.

Läser sakta så att den räcker längre.

Helen, 28 januari 2019

Beskriver miljöer och relationer på ett sätt som sätter sig och smakar mer. Blir lättad över att det är en serie och längtar redan efter att få följa systrarna.

Otroligt bra!

Kaffeläsaren, 18 januari 2019

Älskar, älskar inte är en debut som överraskar. Den överraskar mig på ett positivt sätt! Hade viss oro innan om det skulle vara en ytlig bok, men ack så fel jag hade och det gör mig väldigt glad. Historien om de olika systrarna Emilia och Madelen fängslar mig och jag bär med mig boken var jag än går, för att kunna läsa några sidor till. Boken är lättläst och sidorna bara rusar förbi. Jag föredrar böcker som har ett starkt driv framåt och som får mig att vilja läsa mer, det har författaren verkligen fått till i boken. Jag gillar att relationer får ta stor del i boken, både vänskaps-, syskon- och kärleksrelationer. Författaren skriver om dessa relationer och olika livsval otroligt bra! Hästälskare som jag är, jublar jag över att hästar och ridning figurerar i boken! Boken är en hjärtevärmande feelgood med tuggmotstånd som inte lämnar mig oberörd! Jag längtar redan tills nästa del om systrarna Lind finns att läsa!

Fem plus!

Isabel , 16 januari 2019

Hög igenkänningsfaktor om syskonskap, det eviga sökandet om att göra det rätta och att få livspusslet att gå ihop. Små detaljer som gör boken mer personlig och som även gör det svårt att slita sig!