Du är här: Start / Betyg & recensioner / Vackra unga döda

Vackra unga döda (Inbunden)

(6 röster)

En engelsk pusseldeckare

veronicas_bok_bak_liv, 18 september 2019

Detta är andra delen i serien om Mitfordmorden. Jag har inte läst den första boken i serien och vet inte om det har någon betydelse, det hade kanske underlättat för att lärt känna en del av karaktärerna, jag upplever att det blir rörigt med alla karaktärer. Boken utspelar sig i Englands societet på 1920-talet och författaren beskriver både människor och miljön på ett trovärdigt sätt från den tidsepoken. Jag saknar dock drivet i boken och upplever den stundtals lite seg och långdragen. En helt ok pusseldeckate med ett slut som jag inte kunde klura ut.

Bra på att skildra 20-talet

Villivonkansbooks, 27 november 2019

Vackra unga döda är den andra delen i serien Mitford-morden. Jag läste den första delen förra sommaren när boken släpptes och tyckte väldigt mycket om den. Det var intressanta karaktärer, fina miljöer och med en lite lagom spännande mordgåta att läsa. Att den var så bra bidrog till mina höga förväntningar på denna del.
Vackra unga döda har jag hållit på med i flera månader. Jag har läst lite i den, tagit en annan bok, gett mig på den här igen för att börja i annan åter igen osv. Tills jag häromdagen kände att jag måste ju läsa ut den här någon gång. Vilket jag nu gjorde, men min känsla bestod genom hela boken. Jag tycker den är enormt seg, den har inte alls det driv jag önskar och som gör att jag bara måste läsa några sidor till för att få veta hur det går. Dessutom tycker jag att det är lite rörigt med alla karaktärer och jag har svårt att hålla reda på dem. Troligen bidrar mina ökade smärtbesvär jag haft nu senaste månaderna t... Läs hela recensionen