Du är här: Start / Betyg & recensioner / En annan kvinnas man

En annan kvinnas man (Inbunden)

(2 röster)

En bladvändare!

Lollos bokhörna, 6 augusti 2019

Det här är en bok om flera färgstarka kvinnor och hur deras val och handlingar påverkar deras och andras liv. Det är en bra bok som fastnar och som du bara måste läsa en sida till. Och en sida till. Vi möter två parallella historier, en från 1900 talets början och en som rör tiden 1997. Historierna vävs ihop och det är något som Gill Paul är bra på, historierna blir en helhet. Boken är spännande och väldigt levande berättad. Färgstarka personporträtt och miljöbeskrivningar möter mig när jag läser. Jag tycker väldigt mycket om hur @gill.paul1 skriver, språket känns vackert och är lätt att ta till sig. Boken är både romantisk men även väldigt sorglig. En bok jag kommer att tänka på ett tag.

Ett stort nöje att läsa den!

Villivonkansbooks, 21 mars 2020

Jag har läst Tsarens dotter av författaren innan, det var en bok jag tyckte mycket om. En annan kvinnas man är minst lika bra. Liksom i den förra boken är det även här två separata berättelser som skickligt vävs fram. Den ena handlar om Mary som är femton år när berättelsen tar vid 1911. Mary får vi följa genom hela livet. Den andra berättelsen utspelar sig 1997 och handlar om Rachel. Rachel blir tillsammans med sin sambo vittne till en bilolycka, i bilen finns prinsessan Diana.

Båda trådarna är lika intressanta att följa och jag känner med båda kvinnorna. Det är dramatik, vardag, jobb och problem med män. Båda kvinnorna får kämpa på sitt sätt. Jag gillar språket och berättarstilen som har författaren har. Gill Paul skriver väldigt bra och det gör läsningen till ett stort nöje. Det är en bok att svepas bort i, en sån bok som gör att man glömmer omvärlden för ett tag, vilket verkligen kan behövas nu. En annan kvinnas man är e... Läs hela recensionen