Du är här: Start / Betyg & recensioner / Hon som var jag : En memoar om Alzheimer

Hon som var jag : En memoar om Alzheimer (Inbunden)

Kundbetyg 5

(5 röster)

Öppen och ärlig skildring

Lollos bokhörna, 11 april 2019

"Hon som var jag" av Wendy Michell är en väldigt öppen och ärlig bok om alzheimers. Wendy fick själv diagnosen när hon var 58 år och i boken får vi följa hennes resa, hennes tankar, hennes rädslor och hur hon hittar strategier för att kunna leva ett så normalt liv som möjligt. Det är en bok som väcker tankar och funderingar. En bok jag tror att fler skulle läsa, då den ger en ökad förståelse för sjukdomen och dess biverkningar. #honsomvarjag är välskriven och lätt att läsa och ta till sig. Jag blir berörd av boken och den är svår att släppa. Dessutom, kolla in omslaget! 😍 Hur vackert är inte det?! Boken rekommenderar jag varmt!

Rekommenderas varmt!

Villivonkansbooks, 20 mars 2019

Hon som var jag är en tankeväckande roman om Wendy som blir sjuk i Alzheimer. Öppet och ärligt får vi följa med på hennes resa från de första känslorna av dimmighet och den plötsliga vurpan vid en av hennes löparrundor. Gradvis kommer fler och fler små grejer smygandes. Det är läkarbesök och utredningar hos psykolog, kämpande med att kunna fortsätta sköta jobbet och klara sig på egen hand hemma. Det är skrämmande hur sjukdomen slår så att Wendy ena stunden inte känner igen sig i hemmet, till att i nästa stund komma tillbaka och kunna skriva långa texter. Jag är glad att Wendy delar med sig av denna tuffa resa så vi alla får en ökad förståelse för sjukdomen. Jag tycker att den här boken borde läsas av alla anhöriga till de som är sjuka, för att få en drabbads syn på det hela. Boken är riktigt välskriven och fin och berör på djupet. Ett extra litet plus i kanten för det makalöst fins omslaget! Hon som var jag rekommenderas varmt!