Du är här: Start / Betyg & recensioner / Alla älskar Bianca

Alla älskar Bianca (Inbunden)

(8 röster)

Betyg: 4 av 5.

Britt-Marie "Bim" Kullin / Bims Blogg (Farsta / Stockholm), 18 januari 2020

Alla älskar Bianca är författaren Birgitta Bergins tionde bok. Jag har läst alla hennes böcker, och tyckt om dom alla. (Bäst, enligt mig, är duon Som ett brev på posten och Något du inte vet att jag vet). Den här boken, hennes senaste, är helt fristående från dom tidigare böckerna.

Och precis som med tidigare böcker, så tyckte jag även om den här boken.

Det är en välskriven berättelse som är lite av en blandning av en feelgoodroman och en pusseldeckare.

Jag tyckte om karaktärerna, och det var intressant att följa dom invecklade relationerna.

Kan rekommendera boken.

Underbar roman med otroliga tvistar

veronicas_bok_bak_liv, 16 november 2019

Jag har tidigare läst alla Birgittas Bergins böcker och hon tillhör en av mina favoritförfattare. Denna roman innehåller verkligen allt kärlek, drama, intriger, relationer och sorg. Jag har nog aldrig läst en bok som har så många otroligt skruvade tvistar, det är helt galet (på ett positivt sätt), hemlighet på hemlighet nystas fram. Jag fascineras av hur Birgitta lyckas hålla alla dessa pusselbitar i schack och hur hela storyns alla trådar vävs ihop i slutet. En lättläst bok och jag drogs snabbt in i bokens berättelse trots att de är många karaktärer att hålla ordning på. En välskriven bok med ett språk som faller mig i smaken och som håller ett högt tempo med bra driv. En underbar bok där pusslbitarna en efter en läggs ihop på ett strålande sätt.

Härlig bok att älska

@bettan_bokprataren (Örebro), 2 november 2019

En helt underbar och väldigt underhållande historia som verkligen är totalt twistad. Den är d välskriven och innehåller allt gånger 3... relationer, kärlek och familjer och en otroligt massa hemligheter.
Historien är så smart uppbyggd och det är verkligen imponerande hur Birgitta lyckas väva ihop alla dessa trådar och intriger utan att det blir kaos för läsaren. Jag måste bara fortsätta läsa för att se hur Birgitta ska lyckas med att knyta ihop säcken på slutet och jag lovar hon gör det på ett briljant sätt. Läs mer på min blogg =) https://bokprataren.blogspot.com/2019/11/alla-alskar-bianca-birgitta-bergin.html

Mycket bra bok

Angelica (@angelicasbokhylla) (Värnamo), 20 oktober 2019

Jag har tidigare läst Som ett brev på posten av Birgitta Bergin. Både i den och Alla älskar Bianca finns det gott om karaktärer av alla dess slag. Birgitta är väldigt skicklig på att gestalta sina karaktärer utan att det blir rörigt och det är lätt att skilja dem åt. Jag gillar att kapitlen är tilldelade de olika karaktärerna, det gör det ännu lättare att skilja karaktärerna åt. Jag är imponerad över hur Birgitta får allt att klaffa och hur hon likt ett pussel bygger upp berättelsen. Det är hemligheter och avslöjanden till höger och vänster som på olika sätt är knutna till varandra och till alla personer. Miljön på slottet är fantastisk, jag får känslan av att vara på spa. Fina hotellrum, goda middagar och kärleksfulla par. Sen är allt långt ifrån kärleksfullt på denna semestern. Väldigt mycket otrohet, svek, hemligheter och hämnd. En lättläst bok som väcker mycket känslor. Och visst älskar även jag Bianca. Hennes lugn och omtänksamh... Läs hela recensionen

Jag älskar också Bianca!

Lollos bokhörna, 19 oktober 2019

Oj, vilken bok! Birgittas nya bok är en fullträff. Jag imponeras av Birgittas sätt att skapa intriger (och i denna är det många!!), hur får hon ihop allt?! Det är full fart i handlingen från början och vi möts av en spännande historia, målande personbeskrivningar och härlig miljö som ramar in hela historien. Jag skrattar högt emellanåt, jag svär, förfasas och känner sorgen som även finns där. Att kunna förmedla och skapa alla dessa känslor till/hos läsaren gör inte vem som helst, det är en konst.
Det här är en historia med många bottnar som alla leder framåt samma svar - Bianca! Jag älskar också Bianca! "Alla älskar Bianca" är en lättläst, välskriven och väldigt bra bok! En bok jag hade svårigheter att släppa!