Du är här: Start / Betyg & recensioner / Terapeuten

Terapeuten (Inbunden)

Kundbetyg 3

(3 röster)

Vilken besvikelse!

Bokhyllaniskuggan, 9 mars 2022

❥ Recension

Jösses vilken besvikelse! Jag älskade författarens debut Den tysta patienten och har längtat efter att få läsa mer av honom. Jag hade såna där trygga förväntningar, ni vet, eftersom den andra boken var så jäkla bra så typ antog jag att denna såklart också kommer vara det, eller åtminstone en bok jag kommer tycka om. Men icke. Jag fixade inte ens att läsa färdigt den.

Tråkig, långsam, platta karaktärer, orealistisk. Dessvärre har jag sett att väldigt många andra bokbloggare, både svenska och utländska, håller med mig. Nej, den här boken kan jag tyvärr inte rekommendera men däremot Den tysta patienten - suverän!

Boken får 🍏🍎🍎🍎🍎

Bra bok!

Vera Li, 18 april 2023

Gud vad folk gnäller, alltså fattar inte varför folk ogillar den här. Läste Michaliedes förra bok och visst den var lätt att räkna ut men samtidigt så sjukt bra bok och Terapeuten gjorde mig inte besviken. Den har precis som tysta patienten ett väldigt bra språk, jag slukades av sidorna på en gång och kunde inte lägga ifrån mig boken. En bladvändare som sträcklästes från början till slut.

Detta är helt min smak och boken har ett högt tempo och en story som höll hela vägen. När den var slut kanske jag saknade lite mer från vissa av karaktärerna, kanske skulle den behövs några sidor till. Men ändå bra bok!

Mycket bra thriller

Fabbe, 15 november 2021

Väldigt bra språk, man sugs in i boken på en gång och svårt att lägga ner den. En riktig bladvändare som nästan strecklästes. Detta är egentligen inte min genre men jag tyckte boken var riktigt bra, med högt tempo och en story som höll hela vägen. Ibland går det lite för fort och för min del kunde man sänkt tempot och byggt ut karaktärerna lite mer. Den skulle faktiskt mått bra av 50 sidor uppbyggnad. Men som sagt en mycket bra bok