Du är här: Start / Betyg & recensioner / Evvie Drake börjar om

Evvie Drake börjar om (Inbunden)

(7 röster)

Underbar feelgood!

Lollos bokhörna, 26 april 2020

En underbar feelgoodroman som du inte vill missa! "Evvie Drake börjar om" av Linda Holmes är en väldigt fin berättelse om kärlek, sorg, vänskap, förlust och att kunna gå vidare.

Boken är en underbar historia om kärlek och om att livet kan vara både oförutsägbart och skrämmande. Jag älskade den här boken och jag älskade Evvie Drake, hon är en karaktär att tycka om, att känna med. Jag skrattar emellanåt, ler för mig själv, känner med henne och hon får mig även att gråta. "Evvie Drake börjar om" är ljuvlig att läsa och jag rekommenderar boken varmt!

Baseball och romantik

Iselda, 5 april 2020

Lite för mycket baseball för min smak. Hoppade över de sidorna. Jag hade rekommenderat den till en läsare som är intresserad av kombinationen sport och feelgood i en amerikansk miljö.

Väldigt mycket baseboll

Katarina , 14 mars 2020

Boken handlar lika mycket om en kille som spelar baseboll som om huvudpersonen. Jag hoppade över basebollsidorna. Oklart vem som är huvudperson

Charmig debut!

Villivonkansbooks, 5 februari 2020

Evvie Drake börjar om är en charmig debutroman. Det är en varm roman med karaktärer som inte är perfekta och tillrättalagda utan har en del fel och brister, precis som vi alla har. Det gör att karaktärerna fångar mitt intresse och jag gillar att läsa om dem och då främst Evvie. Det är omöjligt att inte gilla Evvie även om hon ibland gör grejer som får mig att vilja ruska om henne och fråga vad hon håller på med. Vi får följa Evvies process genom berättelsen där hon börjar känna efter vad hon själv vill och mot slutet är det en helt annan person vi ser som är starkare och mer säker på vad hon vill. Djurälskare som jag är, så gillar jag såklart när det finns en gullig hund med i boken. Berättelsen är lite förutsägbar, men inte så att det stör för mycket. Jag var inte helt nöjd med typsnittet i boken, jag tycker det var svårläst och lite för litet, men kanske är det åldern som ligger bakom!? Jag tycker att boken egentligen har all poten... Läs hela recensionen