Du är här: Start / Betyg & recensioner / Happy food 2.0: Om hur måltiden och lyckan hör ihop

Intressant

Kaffeläsaren, 28 december 2018

Jag har läst den första boken Happy Food och gillade den även om den kändes som de bara skrapade lite på ytan i den. Den här boken känns som den går lite mer på djupet vad gäller forskningsrön och studier. Magsjuka, bakterier, smaker för stora och små osv.. Många ämnen avhandlas i boken. Det är väldigt intressant om än inte nytt, hur stress påverkar magen och kroppen. Något jag själv har egna erfarenheter av. Jag gillar hur författarna delar med sig av all sin kunskap på ett trevligt och lättillgängligt sätt och det känns som vi läsare bjuds in i deras värld. Happy Food 2.0 gillade jag bättre än den första, tyckte både innehållet var bättre och den kändes också mer bearbetad och färdig. Det är en bok som är tankeväckande och att kroppen och kosten hänger ihop och kan förändra mycket är helt klart! En bok som är väl värd att läsas! Ett extra plus för alla recept som lockar till att tillagas och ätas!

6 av 6 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.

Otroligt bra!

Åsa S, 3 april 2023

Har redan köpt den i present till en vän och rekommenderar den till alla jag känner. Årets julklapp tror jag bestämt att det blir.

Näringskedjan

Wivi Palmquist, 21 januari 2019

Har tidigare läst happy Ford 1.0
Tycker dessa böcker är mycket intressanta. Bygger egentligen på sunt förnuft om man tänker till lite. Kul med recepten och lite tips

en nervig tjat bok

Susanne Rydvald, 25 oktober 2018

Boken satsar mer på meningen >Happy< än >Food< och dess recept. De ständiga repetitioner, dansen omkring ordet >happy, happy, happy< gjorde mig slutligen så nervös att jag gav upp kolla genom hela boken - En degig bok som rullar ut lycka, lycka, lycka som en röd matta gör ingen intryck på mig. Om varje sida på minner mig att jag måste vara lycklig pga dess titel landar på kökets bokhylla utan några matfläckar mellan sidorna

4 av 11 personer tyckte att den här recensionen var till hjälp.