Da Vinci-koden

Storpocket, 2006

Den här utgåvan av boken är slutsåld (slut på förlaget)

Kundrecensioner

Det finns 4 recensioner av Da Vinci-koden. Sätt betyg och recensera.

Intressant

Här får man läsa hur Robert och Sophie försöker att lösa den här komplicerade situationen och verkligen är nära på att åka fast, men som i de flesta böcker så lyckas de klara sig med nöd och näppe! Lösningar och logiska svar till deras olika problem dyker upp och håller händelseförloppet levande. Jag tvingade mig själv att sluta läsa ibland. Min värdering av boken var absolut åt det bättre hållet! Visserligen fanns det vissa stycken som kändes lite halvsega när det blev lite väl mycket fakta och historia - men jag lärde mig mycket av det! Likaså var det att upptäcka hur Dan Brown pekade ut de olika likheterna som fanns dolda bakom massa koder och konstverk som man kunde förknippa med Da Vinci. Dan ville nog framföra hans egna teser och teorier, försöka visa fler människor att det kanske går att se Jesus, Da Vinci och andra historiska personer på andra sätt än vad de kanske är kända för. Det kanske faktiskt finns information som undantryckts? Spännande & helt klart läsvärd!

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

Spännande!

Detta var en av de mest spännande böcker jag läst. Början var lite seg, även om men kastas direkt in i handlingen med ett märkligt mord, men en bit in i boken var det omöjligt att inte fortsätta. Jag är numera totalt såld på Dan Brown! Har också snart läst färdigt Änglar och Demoner som är minst lika bra!

suverän spänning!

Väldigt spännande om den heliga graal, intressanta och intelligenta teorier blandas med action på hög nivå. Perfekt sommarläsning! Rekommenderas varmt!

Grym!

Den absolut bästa boken jag läst. Den var otroligt spännande hela vägen och lägger definitivt fram ett troligare scenario vad gäller Jesus än vad Bibeln gör. Man måste ju fråga sig vad som är troligast, att Jesus gick på vatten och återuppstod från de döda, eller att han gifte sig och fick barn, och förminskar det senare scenariot betydelsen av hans budskap om så skulle vara fallet?
Ja i vilket fall som helst, fantastisk bok! Kan även rekommendera "Heligt blod, helig gral" som Dan Brown hämtade mycket inspiration ifrån.

Da Vinci-koden (storpocket)

Fler böcker inom

• Storpocket
  • Språk: Svenska
  • Antal sidor: 502
  • Utg.datum: 2006-05-01
  • Förlag: Albert Bonniers Förlag
  • Översättare: Ola Klingberg
  • Originalspråk: Engelska
  • Medarbetare: Eyre, John (form)
  • Dimensioner: 210 x 135 x 30 mm
  • Vikt: 460 g
  • SAB: Hce
  • ISBN: 9789100112172

Bloggat om Da Vinci-koden

Övrig information

Konsthistorikern och symbolikexperten Robert Langdon befinner sig i Paris för att hålla en föreläsning när han väcks av ett viktigt telefonsamtal. Den åldrade intendenten på Louvren har blivit brutalt mördad inne på museet, och ett märkligt chiffer har hittats intill hans kropp. Langdon kallas till platsen för att hjälpa till att lösa gåtan, ovetandes att polisen också håller honom för misstänkt till dådet. Medan Langdon och den franska polisens kryptograf, Sophie Neveu, söker avtäcka det gåtfulla meddelandet finner de ledtrådar gömda i Leonardo da Vincis verk --ledtrådar som är synliga men samtidigt skickligt förklädda av konstnären. En koppling till den mördade intendenten stärks när det avslöjas att han tillhört Prieuré de Sion -- det sekreta sällskap som innehållit medlemmar som Newton, Botticelli, Viktor Hugo och da Vinci. Langdon misstänker nu att de är en fantastisk historisk hemlighet på spåren, en hemlighet som genom århundradena bevisats var lika upplysande som farlig. Ifall det labyrintiska pusslet inte hinner dechiffreras i tid går en explosiv forntida sanning i graven. En rasande kapplöpning vidtar.

Du kanske gillar...

Hennes iskalla ögon (pocket)

Hennes iskalla ögon