Allt är i rörelse + Visenterna
De som köpt den här boken har ofta också köpt Visenterna (inbunden) av Ulf Lundell
Pris för båda:

Kundrecensioner

Det finns 4 recensioner av Allt är i rörelse. Sätt betyg och recensera.

men Lundell står still

Allt är i rörelse, men 452 sidor senare kan jag bara konstatera att för mig står Lundell still. Boken närmast rämnar av svada där punkten som skiljetecken tycks fientlig och Lundell levererar sina åsikter i en aldrig sinande ström: kritik mot samhället, samhällsfenomen, avsaknaden av solidaritet nuförtiden och den ständiga Lundellska pamfletten att Det Var Bättre Förr. Lundells romanskrivande har sedan 90-talet blivit alltmer nutidsfientligt eller nutidsavståndstagande. Kanske har det med åldrandet att göra, kanske med oviljan att ta in nutiden i all sin föränderlighet. Romanens huvudfigur, fotografen Joar Cirroan, är nybliven pensionär - självfallet kulturellt privilegierad, då Lundell inte skrivit om några s k vanliga människor sedan 80-talets början och generellt verkar ha svårt att identifiera sig med dessa - och denne Cirroan ska göra en retrospektiv bok, en tillbakablick över hans kulturella gärning, som tvingar honom att begru... Läs hela recensionen

Var den här recensionen till hjälp?  Ja  |  Nej  |  Anmäl recensionen

Tyvärr så överraskar min husgud Lundell negativt denna...

Tyvärr så överraskar min husgud Lundell negativt denna gång. Vad vill han med boken? klaga på förpackningar och bilars dåliga kvalitet? Handlingen är mer eller mindre obefintlig, det är bara uppgörelser med bror och ex. Kort sagt ett ständigt ältande boken igenom. Tyvärr, för som sagt har han varit min husgud sedan 1975 och jag har läst alla böcker han gett ut men detta var ingen av de läsvärda.
Det får bli musiken i fortsättningen!

Typisk Lundellbok.

Av Ulf Lundell vet man vad man får. Ett rikt språk, fantastiska personskildringar, samhällskritik och fyndiga betraktelser av omvärlden. Som vanligt känns huvudpersonen, "Red" i det här fallet, lite som Lundell själv med den skillnaden att han är fotograf i stället för musiker/författare/konstnär. Red försöker förlika sig med tanken på att han som drygt 60 år har det mesta av livet bakom sig. Han känner rastlöshet i sitt hus på den skånska landsbygden och kommer dåligt överens med det svenska klimatet, inte minst det politiska. Personer i hans omgivning, exfru och en yngre bror ställer till oro och det är nog endast väninnan Anne som han kan lita på.

Seg

Urdålig!

Allt är i rörelse (inbunden)