Safari des Lebens (häftad)
Format
Häftad (paperback)
Språk
Tyska
Antal sidor
157
Utgivningsdatum
2010-01-01
Upplaga
Nachdruck
Förlag
dtv Verlagsgesellschaft
Översättare
Bettina Lemke
Originalspråk
English
Illustratör/Fotograf
Mit vierfarbigen Illustrationen
Illustrationer
Mit vierfarbigen Illustrationen
Dimensioner
15 x 190 x 121 mm
Vikt
179 g
Komponenter
,
ISBN
9783423345866

Safari des Lebens

Häftad,  Tyska, 2010-01-01
145
  • Skickas från oss inom 5-8 vardagar.
  • Fri frakt över 249 kr för privatkunder i Sverige.
Inspiration für Sinnsucher

Der junge Amerikaner Jack hat einen Traum. Einen Traum von Afrika. Dort, das weiß er genau, wird er sein Glück finden. Also macht er sich auf eine abenteuerliche Reise. Er begegnet der alten weisen Frau Ma Ma Gombe, die den sagenumwobenen »Geburtsort von allem« finden möchte, von dem ihr einst ihr Großvater erzählt hat. Ma Ma Gombe wird Jacks Führerin, sie vermittelt ihm viele Lebenslehren, die seine Sicht der Welt für immer verändern. So begreift er, dass jeder seine eigenen fünf großen Ziele erkennen und verwirklichen muss, wenn er ein erfülltes und glückliches Leben führen will. Am Ende ihres langen Wegs weiß Jack, dass er die Verwirklichung seiner Lebensträume nie mehr aus den Augen verlieren wird.
Visa hela texten

Passar bra ihop

  1. Safari des Lebens
  2. +
  3. Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grundläggande ordförråd i tyska

De som köpt den här boken har ofta också köpt Tyska ord & uttryck : snabbguide till ett grund... av Daniel Eriksson (Övrigt).

Köp båda 2 för 192 kr

Kundrecensioner

Har du läst boken? Sätt ditt betyg »

Fler böcker av John Strelecky