Du är här: Start / Betyg & recensioner / Himmel över London

Himmel över London (Pocket)

(34 röster)

Fantastisk berättelse

Sven Oskar Herbert Lind, 26 februari 2015

Om jag skulle göra en tio i topp lista på de bästa böcker jag läst i mitt 65 åriga bokläsarliv så hamnar den här definitivt där. Det är en helt fantastisk skröna eller ska jag säga kriminalskröna som Nesser fått till och han berättar den på ett sätt som ingen någonsin gjort. Han försätter läsaren i någon konstig känsla av att vara med mitt inne i berättelsen och det blir magiskt. Jag har både läst boken och lyssnat på den som ljudbok och då blev den ännu mera magisk med Nessers finurliga röst och betoningar och jag kom på mej med att skratta tills jag fick hicka en natt när Nesser berättade att Snoddas och Prins bErtil var kusiner...bara det, att få humor mitt inne i det djävulskt spännande dramat. Jag skulle vilja ge boken tio stjärnor men det går ju inte så den får fem och ett upprop...LÄS LÄS och glöm inte att även LYSSNA på Nessers enormt fina inläsning av detta mästerverk i hans digra förstklassiga produktion. Sven Lind Mora

Nesser är fantastisk tycker jag som är stort fan till...

molkosaki, 30 oktober 2013

Nesser är fantastisk tycker jag som är stort fan till honom. Konstigt att inte alla är det :) Den här boken känns vital, skröna, spänning, lekfullhet - och samtidigt har Nesser som alltid ett djup med sig utan rynkad panna och gravallvar. I denna boken finns en lek med fiktion/allvar som ett inslag.För mig känns det bra, lekfullt, skapar nyfikenhet.

Jag tycker det fungerar-på basen av den "människorespekt" som alltid finns där hos Nesser. Annars skulle det bara bli nånslags litterär ekvilibristisk övning - men nej, han är säker, leverar som alltid en berättelse om hur det kan vara att vara människa, om val, konsekvenser och annat centralt i livet.