• Fri frakt över 249 kr
  • •
  • Snabba leveranser
  • •
  • Billiga böcker
Kundservice

Du är på sajten för privatpersoner.

Företag, bibliotek eller offentlig verksamhet?

Du handlar på classic.bokus.com, där alla dina funktioner finns intakta.
Till classic.bokus.com
Bokus logotyp. Gå till startsidan.
  • Erbjudanden
  • Nyheter
  • Student
  • Topplistor
  • Barn & ungdom
  • Bokus Play
  • E-böcker
  • Pocketböcker
  • Spel & pussel

Må bättre, för mindre! Upp till 50% rabatt på hälsoböcker

Sidfot

Mina sidor

    Hjälp

    • Kundservice
    • Vanliga frågor och svar
    • Frakt och leverans
    • Retur vid ångerrätt
    • Reklamera vara
    • Betalning
    • Köpvillkor
    • Allmänna villkor
    • Information om webbplatsens tillgänglighet

    Om Bokus

    • Om oss
    • Pressrum
    • För studenter
    • För företag
    • För bibliotek och offentlig verksamhet
    • För leverantörer
    • Hållbarhet

    Populärt

    • Aktuella erbjudanden
    • Presentkort
    • Studentlitteratur
    • Nya böcker
    • Topplistor
    • Signerade böcker
    • Engelska böcker

    Inspiration

    • Boktips
    • BookTok
    • Populära bokserier
    • Barnbokskaraktärer
    • Populära författare
    Logotyp för Bokus
    Följ oss på Facebook (extern länk)Följ oss på Instagram (extern länk)Följ oss på YouTube (extern länk)Följ oss på TikTok (extern länk)
    bokus @ CookiesAnpassa cookiesIntegritetspolicyKöpvillkor
    Till Citymail hemsida (extern länk)Till Budbee hemsida (extern länk)Till Postnord hemsida (extern länk)Till Schenker hemsida (extern länk)Till Early Bird hemsida (extern länk)Till Walleys hemsida (extern länk)
    1. Ekonomi och Ledarskap
    2. Nationalekonomi

    Die Abstimmung von Produktion und Lager bei saisonalem Absatzverlauf

    Ein Beitrag zur Verbindung von Produktions-, Investitions- und Lagerplanung

    AvThomas Reichmann

    Häftad, Tyska, 1968

    Del i serien Beiträge zur betriebswirtschaftlichen Forschung

    578 kr

    Beställningsvara. Skickas inom 10-15 vardagar. Fri frakt över 249 kr.

    Fler format och utgåvor

    E-bok

    585 kr

    Produktinformation

    • Utgivningsdatum:1968-01-01
    • Mått:155 x 235 x 9 mm
    • Vikt:230 g
    • Format:Häftad
    • Språk:Tyska
    • Serie:Beiträge zur betriebswirtschaftlichen Forschung
    • Antal sidor:140
    • Upplaga:1968
    • Förlag:Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
    • ISBN:9783322982520

    Utforska kategorier

    • Nationalekonomi inom Ekonomi och Ledarskap
    • Ledarskapsböcker inom Ekonomi och Ledarskap
    • Företagsekonomi inom Ekonomi och Ledarskap

    Innehållsförteckning

    • Problemstellung.- I. Teil Die Grundlagen der Untersuchung.- A. Der saisonale Absatzverlauf und seine Abgrenzung gegenüber anderen Absatzverläufen.- B. Die Begriffe Produktion und Produktionsplanung.- C. Die Systematik der Produktionsplanung.- D. Die Begriffe Lager und Lagerplanung.- II. Teil Die traditionelle Lösung des Abstimmungsproblems von Produktion und Lager.- A. Allgemeine Darstellung des Abstimmungsproblems und Lösung mit Hilfe konkreter Zahlenbeispiele.- B. Der mathematische Lösungsversuch von Brunner.- C. Die den traditionellen Lösungsversuchen zugrunde liegenden Prämissen und ihre Problematik.- III. Teil Die Möglichkeiten einer Anpassung an einen im Zeitablauf schwankenden Nachfrageverlauf in den einzelnen betrieblichen Planungsbereichen.- A. Die Möglichkeiten im Absatzbereich.- B. Die Möglichkeiten im Produktionsbereich.- C. Die Möglichkeiten im Lagerbereich.- IV. Teil Die Abstimmung von Produktion und Lager bei saisonalem Absatzverlauf als Problem der kurzfristigen Planung.- A. Die Lösungsversuche zur Abstimmung von Produktion und Lagerhaltung im Rahmen der kurzfristigen Planung mit Hilfe der Infinitesimalrechnung.- B. Die Lösungsversuche zur Abstimmung von Produktion und Lagerhaltung im Rahmen der kurzfristigen Planung mit den Verfahren der Unternehmensforschung.- V. Teil Die Abstimmung von Produktion und Lager bei saisonalem Absatzverlauf als simultanes Problem der kurz- und langfristigen Planung.- A. Die Investitionsrechnung als Grundlage der langfristigen Produktionsplanung.- B. Die Abstimmung von Produktion und Lager unter der Annahme quantitativer Veränderungen des Betriebsmittelbestandes und eines linearen Kostenverlaufs für die kurzfristigen Anpassungsmöglichkeiten.- C. Die Abstimmung von Produktion und Lager unter Zugrundelegungqualitativer Veränderungen des Betriebsmittelbestandes und eines linearen Kostenverlaufs für die kurzfristigen Anpassungsmöglichkeiten.- D. Die Abstimmung von Produktion und Lager unter der Voraussetzung quantitativer oder qualitativer Veränderungen des Betriebsmittelbestandes und eines nicht-linearen Kostenverlaufs für die kurzfristigen Anpassungsmöglichkeiten.- E. Die Berücksichtigung der langfristigen Lagerplanung.- Schlußbetrachtung.